قدرت پشت پرده کره شمالی برکنار شد

۱۲ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۲ کد : ۱۹۲۵۵۲۴ سرخط اخبار

 یکی از قانونگذاران کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد: گمان می رود شوهر عمه رهبر کره شمالی که قدرت پشت پرده رد این کشور محسوب می شد برکنار شده و یک شورش بسیار عظیم در این کشور کمونیستی به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جونگ چئونگ – رائه قانونگذار کره جنوبی با اشاره به سخنان یکی از مقامات ارشد این کشور در سرویس اطلاعات ملی سئول گفت: جانگ سونگ تائک، شوهر عمه رهبر کره شمالی احتمالا از سمت معاون رئیس کمیسیون دفاع ملی کنار گذاشته شده است.

وی افزود: گمان می رود جانگ سونگ تائک، سمت های خود را از دست داده است. دو تن از معاونان نزدیک به وی در حزب کارگر نیز به خاطر فساد اعدام شده اند. به همین دلیل سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گمان می کند جانگ سونگ تائک، سمت های خود را از دست داده است.

هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با سرنوشت وی اعلام نشده است.

جانگ سونگ تائک شخصیت اصلی در دایره مقامات ارشد و اعضای خانواده ای است که تلاش کردند تا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از کشته شدن کیم جونگ ایل در سال 2011 به قدرت برسد.

وی که یکی از مدافعان اصلاح اقتصادی است بیشتر در زمان حکومت کیم جونگ ایل از سمت خود اخراج شده و دو سال بعد دوباره به مقام قبلی خود بازگردانده شد. تحلیل گرانی که بر ساختار سلطنت کره شمالی نظارت دارند می گویند اخراج جانگ سونگ تائک بدون تایید کیم جونگ اون امکان پذیر نیست.

کلید واژه ها: کره شمالی جانگ سونگ تائک


نظر شما :