استقبال هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی از لغو تحریم ها

۰۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۹۲۵۰۵۹ سرخط اخبار

هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی از لغو تحریم های اعمال شده علیه این صنعت استقبال و اعلام کرد که آماده توسعه روابط خود با دیگر کشورها است.
 
به گزارش ایرنا، جلسه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (یکشنبه سوم آذر) با حضور تمامی اعضا تشکیل شد. در ابتدای این جلسه موضوع لغو تحریم های اعمال شده علیه صنعت پتروشیمی بررسی و آمادگی این شرکت برای همکاری و تعامل با دیگر کشورها مورد تاکید قرار گرفت.
 
اعضای هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر این نکته تاکید دارند که منتظر اعلام جزئیات توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 5+1 از سوی وزارت امور خارجه هستند و امیدوارند که رشد و توسعه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی با بهبود شرایط بین المللی با شتاب بیشتری ادامه یابد.
 
ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو 3 به توافقی تاریخی دست یافتند که در آن حق غنی سازی ایران در عمل و گفتار به رسمیت شناخته شد و تحریم های بیمه و حمل و نقل و نفتی بطور کامل برداشته می شود.
 
براساس این سند چهار صفحه ای هیچ تحریمی افزایش نخواهد یافت. همچنین بر اساس این سند، «تحریم نفتی ایران متوقف می شود و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ و در آمدهای نفتی آزاد خواهد شد. تحریم پتروشیمی به طور کامل رفع و تحریم صنایع خودروسازی برداشته می شود.»
 
ایران 1+5 همچنین توافق کردند: «تحریم طلا و فلزات گرانبها و تحریم های بیمه و حمل و نقل و مرتبط با نفت کلا برداشته می شود.»

کلید واژه ها: تحریم پتروشیمی


نظر شما :