فبیوس: غرب باید در برابر ایران قاطع باشد

۳۰ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۲۴۸۸۷ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه همزمان با روز دوم مذاکرات ژنو 3 ، بر لزوم قاطعیت غرب در معامله با ایران بر سر برنامه های هسته ای اش تاکید و در عین حال نسبت به شکل گیری یک توافق در  این هفته ابراز امیدواری کرد.

لورن فبیوس، که در ژنو 2 به پسر بد مذاکرات هسته ای با ایران معروف شد و با مطرح کردن درخواست هایی که به گفته مقامات تهران حداکثری بود، موجب بی نتیجه ماندن مذاکرات شد، در گفت و گو با کانال 2 تلویزیون فرانسه ابراز امیدواری کرد که توافق با ایران حاصل شود. اما وی تاکید کرد که یک توافق تنها بر مبنای قاطعیت محتمل است.

وی در واکنش به سخنان روز چهارشنبه مقام معظم رهبری گفت: موضع فرانسه مورد پذیرش اعضای گروه 1+5  است و این تنها مساله دفاع از امنیت اسرائیل نیست و پای امنیت منطقه و جهان در میان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایرانیان تا کنون قادر نبوده اند موضع گروه 1+5 را بپذیرند و امیدواریم که آن را قبول کنند. این در حالی است که فرانسه چهار شرط را در توافق هسته ای احتمالی با ایران مطرح کرده است: تحت نظارت قرار گرفتن تمامی تاسیسات هسته ای ایران، تعلیق غنی سازی 20 درصدی، کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصدی و متوقف ساخت عملیات ساخت راکتور آب سنگین اراک.

 

کلید واژه ها: فرانسه


نظر شما :