تعویق تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در سنا

۲۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۲۴۷۱۳ سرخط اخبار

علیرغم برنامه ریزی های پیشین، مشاوران کنگره اعلام کردند که طرح تصویب تحریم های جدید علیه ایران تا ماه آینده میلادی در سنا به رأی گذاشته نمی شود.

   
به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، در آستانه نشست امروز،سه شنبه، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با گروهی از سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات سنا و قانونگذاران آمریکایی، مشاوران کنگره اعلام کردند که طرح تحمیل تحریم های جدید علیه تهران احتمالاً در ماه جاری میلادی (نوامبر) در سنا به رأی گذاشته نمی شود.
 
مشاوران کنگره روز دوشنبه اعلام کردند که طرح تحمیل تحریم های شدید علیه ایران احتمالاً قبل از دسامبر، یعنی در واقع بعد از پایان دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره برنامه هسته ای تهران، در سنا به رأی گذاشته نمی شود.
 
در حالیکه دیپلمات های ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) عازم ژنو شده اند تا دور سوم گفت وگوها را روز چهارشنبه با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور آغاز کنند، اعضای کنگره پشت درهای بسته درباره تصویب یا عدم تصویب تحریم های جدید علیه ایران با یکدیگر به گفت وگو نشسته اند.
 
تصویب تحریم های جدید علیه ایران در حالی به تعویق افتاده است که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده بود تا تحمیل تحریم های بیشتر علیه ایران را به تعویق اندازند و اجازه دهند که زمان برای دنبال کردن یک توافق دیپلماتیک با ایران وجود داشته باشد.
 
کمیته بانکداری سنا، که قرار بود در ماه سپتامبر در خصوص لایحه تحریم ها رأی گیری کند، به درخواست اوباما تصویب این لایحه را به تعویق انداخت.
 
چندین نفر از جمهوری خواهان اعلام کردند که در حال بررسی پیشنهاد تحریم های جدید علیه ایران بعنوان متمم لایحه مجوز دفاعی هستند که سنا این هفته درباره آن به بحث نشسته است اما قانونگذاران و مشاوران کنگره روز دوشنبه اعلام کردند تا زمانیکه سناتورها روز ۲ دسامبر (۱۱ آذرماه) از تعطیلات مراسم شکرگذاری هفته آینده بازنگردند، چنین لایحه ای در سنا به رأی گذاشته نمی شود.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :