دیپلماسی، برگ قابل قبول عملکرد دولت در صد روز اول

۲۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۲۴۶۳۱ سرخط اخبار

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: فعالیت های تیم دیپلماتیک دولت در دفاع از حقوق ملت و پاسداشت پیشرفت های علمی کشور، برگ قابل قبولی از عملکرد دولت است.

محمدکاظم انبارلویی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی خود از عملکرد دولت با وجود گذشت حدود صد روز از آغاز آن، با بیان اینکه "عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی در مجموع مثبت بوده است"، افزود: در همین راستا، مقام معظم رهبری از کارکرد تیم مذاکره کننده حمایت و آن را به عنوان خط مقدم نبرد دیپلماتیک ایران با قدرت های جهانی تلقی کرده اند.

وی اضافه کرد: فعالیت های تیم دیپلماتیک دولت در دفاع از حقوق ملت و پاسداشت پیشرفت های علمی کشور، برگ قابل قبولی از عملکرد دولت است و اگر این فعالیت ها به نتیجه برسد بدون شک یک پیروزی برای دولت محسوب می شود و اگر هم به نتیجه نرسد، در واقع یک راستی آزمایی جدید از 1+5 صورت گرفته که نشان می دهد ما نمی توانیم به آن ها اعتماد کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه به حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: دولت در حوزه اقتصادی پاسخ مشخصی به مطالبات مردم در صد روز گذشته نداشته است. تلاش دولت در این جهت بوده که بر این حوزه مسلط شود و فکر می کنم دولت تلاش می کند که بتواند در این مورد کارکرد قابل قبولی داشته باشد.

انبارلویی با بیان اینکه "به عقیده من در حال حاضر مهمترین مسأله برای دولت، وصول درآمد عمومی است تا بتواند پاسخگوی پرداخت های خزانه باشد"، افزود: بر اساس یک برآورد اولیه، پالایشگاه های کشور که هم اکنون خصوصی شده اند فقط در سال های 90 و 91 بیش از 79 هزار میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده شان را به دولت ندادند؛ بنابراین دولت باید توانایی این را داشته باشد که مالیات اخذ کند. همچنین در بحث درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها در اقلامی نظیر نفت خام و میعانات گازی، درآمد هدفمندی می تواند پاسخگوی آنچه که در بودجه پیش بینی شده است، باشد. در نتیجه دولت در این زمینه نیز دچار کسری نیست بلکه دچار اشتباه در محاسبه است.

کلید واژه ها: دیپلماسی


نظر شما :