اروپا ۷ بانک و شرکت ایرانی را دوباره تحریم کرد

۲۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۲۴۵۷۲ سرخط اخبار
اتحادیه اروپا ۷ بانک و شرکت ایرانی را که حکم لغو تحریم ها علیه خود را از دادگاه عمومی اروپا دریافت کرده بودند مجددا مورد تحریم قرار داد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فرانس پرس، اتحادیه اروپا که در دادگاه عمومی اروپا به دلیل تحریم شرکت های ایرانی محکوم شده بود ترجیح داد به جای تقاضای استیناف، این شرکت ها را مجددا در فهرست تحریم های خود قرار دهد.
 
دیپلمات های غربی در این باره گفتند اتحادیه اروپا روز جمعه 7 بانک و شرکت ایرانی را که دادگاه عمومی اروپا در ماه سپتامبر حکم به لغو تحریم آن ها داده بود مجددا مورد تحریم قرار داده است. 
یک دیپلمات گفت: این تصمیم در نشست وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بدون نیاز به رای گیری اتخاذ شده است چرا که اقدامی حقوقی در رابطه با مصادیق تحریم ها بوده است نه سیاست های اتحادیه اروپا در قبال پرونده هسته ای ایران.
 
وی افزود: این گونه تصمیمات به هیچ وجه سطح تحریم ها علیه ایران را تغییر نمی دهد بلکه در جهت حفظ فهرست کنونی تحریم ها اتخاذ شده است.
 
رویترز دیروز اعلام کرد بانک بین المللی پرشیا، بانک توسعه صادرات و بانک رفاه کارگران ایران از جمله بانک هایی هستند که مجددا در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.
 
دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر، شهریور طی حکمی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید تحریم های وضع شده علیه 7 بانک و شرکت ایرانی را لغو کند. شرکت هایی که بر اساس این حکم می بایست تحریم ها علیه آن ها لغو می شد عبارت بودند از: پست بانک، شرکت بیمه ایران، شرکت کشتیرانی گود لاک، بانک توسعه صادرات ایران، بانک بین المللی پرشیا، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و بانک رفاه کاگران.

کلید واژه ها: تحریم اتحادیه اروپا


نظر شما :