کاخ سفید: تشدید تحریم‌ها علیه ایران یعنی جنگ

۲۳ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۹۲۴۴۹۴ سرخط اخبار
کاخ سفید به کنگره آمریکا هشدار داده است که در صورت بی اثر شدن تلاش های دیپلماتیک برای حل مناقشه اتمی با ایران، تنها چند گزینه معدود از جمله کاربرد نیروی نظامی پیش روی باراک اوباما باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، سه شنبه گفت مردم آمریکا ترجیح می دهند مناقشه اتمی با ایران به صورت مسالمت آمیز و به گونه ای که مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای شود، به پایان برسد.

کارنی گفت مردم آمریکا در پی حرکت به سوی جنگ نیستند.
جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز تصویب تحریم های تازه علیه ایران به وسیله کنگره را در شرایط کنونی یک اشتباه دانسته است.

کری قرار است چهارشنبه به سنا برود تا با ارائه گزارشی از مذاکرات اخیر گروه 1+5 با ایران در ژنو، از نمایندگان بخواهد از تصویب تحریم های تازه خودداری کنند.

به گفته جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، کری تصویب چنین طرحی را در حالی که مذاکرات در جریان است، اشتباه می داند و از کنگره می خواهد به طور موقت تصویب هرگونه تحریمی را علیه ایران متوقف کند.

ساکی در جلسه مطبوعاتی روز سه شنبه گفت: "وزیر امور خارجه به طور مشخص عنوان خواهد کرد که تصویب تحریم های تازه یک اشتباه خواهد بود."

ساکی ادامه داد: "آن چه که در حال حاضر در پی آن هستیم، یک توقف موقت در تصویب تحریم هاست."

کمیته امور بانکی مجلس سنا قرار است طرح تشدید تحریم های ایران را به زودی بررسی کند.

یکی از مشاوران تیم جانسون، رئیس کمیته امور بانکی سنا گفته است که نمایندگان پس از شنیدن سخنان کری در این باره تصمیم گیری خواهند کرد.

این کمیته پیش تر بررسی اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را به رغم مخالفت بعضی از سناتورهای بانفوذ دموکرات و جمهوری خواه و به درخواست دولت آمریکا به عقب انداخته بود.
پایان بی نتیجه مذاکرات اخیر در ژنو نیز بر تلاش های این گروه از نمایندگان دامن زده است.

دور دوم مذاکرات اتمی ایران با گروه 1+5 پس از سه روز بدون توافق بین طرفین پایان یافت و قرار است مذاکره کنندگان گفت و گوهای خود را مجددا از بیستم نوامبر از سربگیرند.
مخالفان سیاست خارجی دولت آمریکا می گویند با افزایش فشار بر ایران امکان موافقت این کشور با خواسته های هسته ای کشورهای غربی افزایش می باید.

 

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :