کری: تحریم های جدید مذاکرات را از بین می برد

۲۳ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۲۴۴۹۲ سرخط اخبار
وزیر خارجه آمریکا گفت، اگر کنگره تحریم های جدیدی را بر ضد ایران وضع کند این مساله می تواند به ضرر روند مذاکرات بین المللی با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای تهران باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ جان کری وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در جمع خبرنگاران تاکید کرد، خطری که وجود دارد این است که اگر کنگره به طور یکجانبه تحریم های جدیدی را وضع کند این مساله می تواند موجب از بین رفتن اعتماد در فضای مذاکرات شود و در نهایت منجر به متوقف شدن آن شود.

بر اساس این گزارش جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته با سناتورها دیدار کرد و در خصوص اعمال تحریم های جدید بر ضد ایران رایزنی و گفتگو کرده است.

دولت باراک اوباما خواستار توقف موقت اعمال تحریم های جدید بر ضد ایران هستند. اوباما از کنگره و سنا خواسته است تا به دیپلمات های 6 قدرت جهانی اجازه دهند تا مذاکرات خود با تهران را ادامه دهند و این مساله را امتحان کنند که آیا مساله هسته ای ایران از طریق مذاکره و راهکار سیاسی قابل حل و فصل شدن هست یا نه.

کری افزود، کشورهای 5+1 شامل آلمان،انگلیس،فرانسه، روسیه، چین و آمریکا همگی بر سر پیشنهاد ارائه شده به ایران که روی میز است اتفاق نظر دارند. اگر تحریم های ناگهانی بر ضد ایران اعمال شود، برخی از اعضای این ائتلاف فکر می کنند که ما در حال تعامل بدی با آنها هستیم. بنابراین اعمال تحریم های جدید به ضرر روند مذاکرات خواهد بود.

مذاکرات اخیر 3 روزه بین ایران و 5+1 بدون دستیابی به توافق نهایی به پایان رسید ولی دو طرف بار دیگر قصد دارند 20 نوامبر یعنی شش روز دیگر در شهر ژنو دیدار کنند.

 

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :