وزیر اسرائیلی: تحریم‌ها تداوم داشته باشد

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۲۴۲۲۱ سرخط اخبار

«یایر لپید» امروز نسبت به کاهش تحریم های ایران هشدار داده و گفته است به محض اینکه دریچه کاهش تحریم ها باز شود، همه شرکت های بین المللی به ایران هجوم می برند و دیگر هم بیرون نخواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، «یایر لپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه از کشورهای غربی خواست به تحریم ایران ادامه دهند. وی مدعی شد این تحریم ها عامل ورود ایران به مذاکرات جدی بوده و به همین جهت باید به فشار به ایران تداوم بخشید.

وی همچنین تأکید کرده است که لغو یک بخش از تحریم های ایران موجب می شود تا همه شرکت های بزرگ به بازارهای ایران روانه شوند و همین موضوع تحریم ها را برگشت ناپذیر می کند.

ایران و گروه موسوم به 1+5 از روز پنج شنبه دور جدیدی از مذاکرات هسته ای را آغاز کرده اند. گفت وگوها در حالی با فشردگی بی سابقه در حال انجام است که مقامات اسرائیلی به طور مداوم نسبت به تبعات توافق با ایران و برداشته شدن بخشی از تحریم ها هشدار می دهند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز پیش و پس از دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نسبت به توافق با ایران ابراز نارضایتی کرد و گفت چنین توافقی که در آن برخی از تحریم ها لغو می شوند، اشتباهی تاریخی خواهد بود.

لپید امروز در مورد تحریم های ایران به شبکه بی بی سی گفته است: تنها دلیلی که الان ایرانی ها را در ژنو پای میز مذاکره آورده، این است که تحریم ها دارند اثر می کنند.

وی با تأکید بر اینکه برداشته شدن بخشی از تحریم ها به فروپاشی کل شبکه تحریم ها منجر می شود، گفته است: ایرانی ها می دانند به محض اینکه دریچه کاهش تحریم ها باز شود، تمام شرکت های بین المللی به این کشور هجوم می آورند و دیگر بیرون هم نمی روند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که ایران در مذاکرات هسته ای تلاش می کند تا حق غنی سازی را برای خود محفوظ نگه دارد، چراکه می داند در عرض تنها چند هفته می توان از اورانیوم 3.5درصد به اورانیوم با غنای 90درصد تبدیل کرد.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :