بروجردی: تلاش‌های نتانیاهو به جایی نمی‌رسد

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۰۰:۱۲ کد : ۱۹۲۴۱۵۱ سرخط اخبار
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، زمینه برای آغاز سیر نزولی منحنی تحریم را فراهم دانست و از جریانات داخلی کشور خواست ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته یی، اتحاد ملی را در این زمینه به نمایش بگذارند.
 
علاءالدین بروجردی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نتایج دور اول مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو چشم انداز دور دوم این مذاکرات را مثبت ترسیم کرده بود و توافق های اولیه حاکی از این بود که زمینه برای آغاز نوعی تفاهم مبتنی بر منافع ملی و آغاز کاهش روند تحریم ها وجود دارد.
 
وی افزود: در واقع دور دوم مذاکرات مرحله تکمیلی دور اول و برداشتن گام های بعدی در جهت تحقق تفاهم اولیه است.
 
وی ادامه داد: واقعیت این است که جمهوری اسلامی امروز به لحاظ دانش هسته یی در شرایطی است که استمرار این چالش از طرف غربی ها آب در هاون کوبیدن است. ایران عملا بر همه ابعاد این دانش مسلط است و به نفع غربی هاست که در این باره با ایران به تفاهم برسند؛ زیرا قطار فعالیت های صلح آمیز هسته یی ایران هرگز متوقف نمی شود و آمریکا و کشورهای غربی هم این واقعیت را به خوبی درک کرده اند.
 
این نماینده مجلس یادآور شد: با توجه به وضع آشفته اقتصادی غرب و ضرر آن ها از قبل تحریم ایران و همچنین عدم تاثیرگذاری تحریم ها در فعالیت های هسته یی ما، به نظر می رسد مجموع شرایط وضعیتی را ایجاد کرده که آن ها به این جمع بندی برسند که تفاهم مفیدتر از استمرار سیاست تقابل با جمهوری اسلامی است.
 
وی با بیان این که «زمینه برای آغاز سیر نزولی منحنی تحریم ها فراهم است»، تصریح کرد: اگر آن ها در این زمینه جدی باشند جمهوری اسلامی هم در این باره جدیت دارد. به نظر می رسد این آزمون مهم برای آمریکاست که صداقت خود را نشان دهد و همچنین راستی آزمایی غرب است که به مجموعه حرف های خود به چه میزان صادقانه عمل می کنند.
 
وی با اشاره به نگرانی صهیونیست ها از دستیابی ایران و 1+5 به توافق در مساله هسته یی ایران گفت: صهیونیست ها از ابتدا نوعی پریشان حالی و نگرانی جدی از خود نشان داده اند. سابقه نداشته که آن ها در فواصل کوتاهی در ارتباط با مساله هسته یی ایران و تفاهم احتمالی در این باره تبادل نظر کنند.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: من فکر می کنم ادبیات سردمداران رژیم صهیونیستی مربوط به وضعیت 10 سال پیش جمهوری اسلامی ایران است. این که «ایران باید غنی سازی و همه فعالیت های خود را متوقف کند» نشان دهنده عقب افتادگی ذهنی سردمداران صهیونیست ها در ارتباط با فعالیت های هسته یی ایران است؛ چراکه این کالا حتی در بازار غرب و آمریکا هم خریدار ندارد؛ زیرا غیرمنطقی است.
 
وی تاکید کرد که تلاش های مزبوحانه بنیامین نتانیاهو علیه ایران به جایی نخواهد رسید.
 
این نماینده اصولگرای مجلس در پایان به گروه ها و جریانات داخل کشور توصیه کرد که اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده هسته یی را در دستور کار قرار دهند و در ارتباط با این مساله مهم مبتنی بر منافع ملی کشور، اتحاد ملی را به نمایش بگذارند.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :