قشقاوی: باید کاری کنیم کمتر تحریم شویم

۱۳ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۷ کد : ۱۹۲۳۸۸۲ سرخط اخبار
معاون کنسولی وزارت امور خارجه بیان کرد: باید جهت گیری خود را در حوزه دیپلماسی عمومی به گونه ای تنظیم کنیم که غرب کمتر بتواند علیه ما تحریمها را اعمال کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی بعد از جلسه امروز یکشنبه 12 آبان با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرنگاران درباره حضور خود گفت:  حضور من در این جلسه به جشنواره افق نو مربوط نمی شد و به خاطر جلسه قبلی بود که با آقای ظریف داشتیم و بعد از آن به احترام آقای بروجردی در جلسه مربوط به جشنواره افق نو ماندم.

وی درباره جشنواره افق نو بیان کرد: من در جهت برگزاری و یا عدم برگزاری جشنواره افق نو صحبتی ندارم و هیچ دستورالعملی هم برای عدم برگزاری این جشنواره به وزارت خارجه نرسیده است. اما اگر کسانی در این خصوص از وزارت خارجه انتقاد دارند ما این حق را به آنها می دهیم زیرا جامعه ما یک جامعه چند صدایی است.

وی با اشاره به فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: این فرمایشات از جمله صحبتهای رهبر انقلاب درباره تیم مذاکره کننده ماهیت طرف مقابل، اهداف مذاکرات و ... را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بدانیم و آنها را فصل الخطاب قرار دهیم.

وی در ادامه در خصوص نسبت عدم برگزاری جشنواره افق نو و دیپلماسی عمومی عنوان کرد: من درباره این جشنواره اطلاعات چندانی ندارم با این حال فکر می کنم به جای نقد و تایید این جشنواره از علت نفوذ صهیونیست و موفقیت آنها باید پرسید در واقع نفوذ صهیونیستها منجر به وارونه جلوه دادن حقایق جمهوری اسلامی شده است. آنها به مدد تکنولوژی رسانه ای یا شاید اشتباهات دیپلماتهای ما موفق به ترویج ایران هرسی شده اند مثلا ما دارو جز تحریمها نیست اما ما در حال حاضر در تحریم دارو هستیم. یا بنزین هواپیما که جز تحریمها نبوده اما برای ما اعمال می شود و یا حتی ساخت فیلم آرگو که همه اینها به نظر من در حوزه دیپلماسی است.

وی ادامه داد: ما باید جهت گیری خود را در حوزه دیپلماسی عمومی به گونه ای تنظیم کنیم که مثلا شخصی مثل نتانیاهو نتواند علیه ما سوءاستفاده کند یعنی شاید زمان آن رسیده است تجدید نظری در حوزه دیپلماسی، عملکرد و ادبیات خود قرار دهیم تا غرب نتواند این تحریمها را علیه ما اعمال کند.

کلید واژه ها: حوزه دیپلماسی


نظر شما :