دوره گردی وزیر اسراییلی برای تضمین فشارها علیه ایران

۲۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۷ کد : ۱۹۲۳۲۳۱ سرخط اخبار

"یووال اشتینیتز" وزیراطلاعات و زیر ساخت های اسراییل در سفری دوره ای به پایتخت های برخی کشورهای غربی رفته است تا دولت های آنها را وادار به عدم تغییر سیاست فشار و تحریم علیه ایران کند.

به گزارش عصر ایران این وزیر دست راستی که چهره ای نزدیک از لحاظ سیاسی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، به همین منظور پس از پایان دیدارش از لندن برای دیدار با مقامات کانادایی وارد اوتاوا شده است.

وی قرار است روز دوشنبه با استفان هارپر نخست وزیر کانادا و برخی دیگر از مقامات دولت اوتاوا درباره برنامه هسته ای ایران و ضرورت عدم کاهش فشارها علیه ایران گفت و گو کند و از آنجا روز سه شنبه راهی واشنگتن می شود تا با مقامات آمریکایی درباره برنامه اتمی ایران رایزنی کند.

این وزیر اسراییلی در گفت و گو با روزنامه " گلوب اند میل" کانادا درباره ضرورت ادامه رویکرد تحریم ها و فشار علیه ایران گفت:" ایرانی ها می خواهند هم اقتصاد خود را نجات دهند هم برنامه هسته ای خود را . باید به آنها فهماند که (بازی) کافی است و اگر می خواهید به دنبال برنامه هسته ای نظامی باشید اقتصاد خود را به نابودی خواهید کشاند و ممکن است حتی  در معرض حمله نظامی قرار گیرید. راه سومی وجود ندارد و چیزی بین این دو گزینه  و جایی برای مانور نیست."

روز گذشته نیز بنیامین نتانیاهو در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی از کشورهای 1+5 خواست تا در سیاست تشدید فشار و تحریم بر تهران تجدید نظر نکنند و به فشارهای اقتصادی و تحریمی علیه ایران ادامه دهند.

اشتینیتز در ادامه از دولت کاندا خواست با نفوذی که بین کشورهای 1+5 دارد از آنها بخواهد به سیاست تحریم و تشدید فشار علیه ایران ادامه دهند.

دولت استفان هارپر نخست وزیر راستگرای کانادا یکی از نزدیک ترین دیدگاه ها را به دیدگاه های دولت افراط گرای نتانیاهو دارد و در زمینه ایران نیز به ویژه از سال گذشته یکی از تندروانه ترین رویکردها را در پیش گرفته است به طوری که نحوه واکنش دولت اوتاوا به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران انتقاد احزاب مخالف حزب حاکم کانادا را برانگیخت.

وزارت خارجه کانادا تنها دولتی بود که بدون تجزیه و تحلیل صحیح فضای سیاسی ایران و بدون در نظر گرفتن پیام مستتر در انتخاب حسن روحانی به عنوان چهره ای میانه رو در ایران، رای مردم ایران را به سخره گرفت و با صدور بیانیه ای زودهنگام شرکت 72 درصدی مردم ایران در انتخابات و رای معنادار آنها به نامزد منتقد سیاست های 8 سال گذشته دولت احمدی نژاد را نادیده گرفت و این مساله موجب شد وزیر خارجه کانادا چند روز پس از صدور این بیانیه موهن به طور تلویحی از مردم ایران عذرخواهی کند.

کلید واژه ها: کانادا تحریم


نظر شما :