منتظر اقدامات ملموس از جانب ایران هستیم

۲۵ مهر ۱۳۹۲ | ۰۲:۴۱ کد : ۱۹۲۳۰۳۶ سرخط اخبار

\فرانسه اعلام کرد که درک می کند اقدامات اخیر ایرانیان و رفتار آشتی جویانه ترشان در زمینه مسائل هسته یی ایران "یک پنجره فرصت " است، ولی مقامات این کشور تاکید کردند که پاریس "اکنون منتظر اقدامات ملموس است و هوشیار باقی خواهد ماند."

به گزارش ایسنا  رومن نادال، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) گفت که تصمیم گیری درباره مذاکرات هسته یی باید در سطح گروه 1+5 که از روز سه شنبه مشغول گفت وگو با طرف ایرانی بوده اند اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نادال در پاسخ به این که آیا پاریس احتمالا با لغو تحریم های دوجانبه علیه ایران موافقت خواهند کرد یا خیر؟ گفت که فرانسه چنین تحریم هایی را اعمال نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت: ما تحریم های دوجانبه ای علیه ایران اعمال نکرده ایم، پروسه مان براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده است که تحریم های یک جانبه آمریکا و اروپا به آن اضافه شد تا تهران را متقاعد کنیم به تعهداتش در زمینه منع اشاعه هسته یی عمل کند.

نادال افزود: فرانسه مصمم است یک راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته یی ایران پیدا کند. مفهم یک رویکرد دوسویه همین است، ترکیب کردن تحریم ها و گفت وگو با تهران.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: امروزه یک پنجره فرصت وجود دارد و حسن روحانی (رییس جمهور ایران) آمادگی اش برای مذاکره به شیوه سازنده را ابراز کرده است. همان طور که همیشه گفته ایم، اکنون منتظر اقدامات ملموس هستیم و هوشیار باقی خواهیم ماند.

نادال هم چنین تایید کرد که ژاک اودیبر، مدیر سیاسی فرانسه در مذاکرات ژنو صبح روز چهارشنبه با عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران مذاکرات دوجانبه داشت.

نادال علاوه بر آن تایید کرد که موضع کشورش در مذاکرات ژنو در دیدار فرانسوا اولاند، رییس جمهور این کشور با روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که ماه گذشته انجام شد، با صراحت اعلام شد.
 

کلید واژه ها: فرانسه تحریم


نظر شما :