ظریف ظهر امروز به ژنو می رود

۲۲ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۹۲۲۸۷۵ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه و مسوول پرونده هسته ای کشورمان ظهر امروز دوشنبه در صدر هیات بلندپایه سیاسی، فنی و حقوقی به شهر ژنو سوئیس، محل مذاکرات ایران و گروه 1+5 می رود.
 
به گزارش ایرنا، دکتر «محمدجواد ظریف» ظهر امروز با پرواز اختصاصی از فرودگاه مهرآباد تهران عازم شهر ژنو می شود تا در دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 شرکت کند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 را در این سفر « سیدعباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» معاونین حقوقی و بین المللی و اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه، «حمید بعیدی نژاد» مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت امور خارجه، «داود محمدنیا» مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و «محمد امیری» مدیرکل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی همراهی می کنند.

هیاتی رسانه ای متشکل از خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران رسانه های داخلی نیز همراه رییس دستگاه دیپلماسی ایران راهی سوئیس می شوند تا آخرین اخبار و تحولات مرتبط با موضوع هسته ای ایران و مذاکرات دو طرف را برای مردم کشورمان منعکس کنند.

اعضای گروه 1+5 را کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان تشکیل می دهند که قرار است در روزهای 23 و 24 مهرماه جاری (سه شنبه و چهارشنبه) با هیات جمهوری اسلامی ایران در شهر ژنو سوئیس مذاکره کنند.

ریاست گروه 1+5 در گفت و گو با کشورمان نیز به عهده «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.

«وندی شرمن» نماینده دولت آمریکا، «سرگئی ریابکوف» نماینده فدراسیون روسیه، «ژاک اودیبر» نماینده فرانسه، «هانس دیتر لوکاس» نماینده دولت فدرال آلمان و «سایمون گس» نماینده دولت انگلیس در این مذاکرات خواهند بود.

پیش از این «ما جائو شو» دستیار وزیر امور خارجه چین نمایندگی این کشور را در گروه 1+5 برعهده داشت که به عنوان سفیر این کشور راهی ملبورن پایتخت استرالیا شده است. گفته می شود پکن، «وانگ مین» سفیر سابق این کشور در سازمان ملل متحد را راهی ژنو خواهد کرد.

امشب (دوشنبه شب) پیش از مذاکرات صبح سه شنبه، قرار است «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ضیافت شام وزیر امور خارجه کشورمان که در محل اقامت «محسن نذیری» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی ژنو برگزار می شود، شرکت کند.

وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 برای اولین بار در حاشیه شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار طرفین توافق کردند تا دور بعدی گفت و گوها در روزهای 23 و 24 مهرماه جاری (15 و 16 اکتبر) در شهر ژنو سوئیس برگزار شود.

در حاشیه این دیدار، دکتر ظریف برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی ایران با «جان کری» همتای آمریکایی خود دیدار و گفت و گو کرد.

کلید واژه ها: گروه 1+5 شهر ژنو سوئیس


نظر شما :