پوتین: دمشق برای امحای تسلیحات شیمیایی جدی است

۲۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۲۱۶۶۱ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری روسیه در سخنانی درباره طرح مشترک آمریکا و روسیه برای شناسایی و امحای زرادخانه های سلاح های شیمیایی سوریه گفت که "تمامی علائم" حاکی از آن است که دولت دمشق در این امر جدی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد: آیا ما قادر خواهیم بود که این طرح را کامل اجرا کنیم؟ من نمی توانم 100 درصد مطمئن باشم. با این می دانم که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در این امر جدی است.

پوتین که در میزگردی با سیاستمداران غربی و کارشناسان روس در شمال غرب روسیه صحبت می کرد، در ادامه گفت: اما هر آنچه که ما طی روزهای اخیر دیده ایم این اطمینان را به ما می دهد که این مساله اتفاق می افتد و من امیدوارم که همین طور باشد.

وی ادامه داد: ما تمامی اوقات درباره این مساله صحبت می کنیم که اگر این اتفاق توسط دولت اسد رخ داده باشد مسئولیت آن چیست؟ اما کمی درباره مسئولیت شورشیان در صورتی که آنها این حمله را انجام داده باشند، صحبت نمی کنیم. ما دلایلی داریم که باور کنیم این یک توطئه هوشمندانه است.

پوتین در ادامه گفت: تهدید به زور نوش دارویی برای حل مسائل بین المللی نیست. ما درباره تهدیداتی درباره استفاده از زور خارج از حقوق بین الملل صحبت می کنیم. کنگره آمریکا در حال بحث بر روی احتمال شروع جنگ است اما بحث ما نباید در کنگره آمریکا صورت بگیرد. بحث و گفتگوها باید در داخل شورای امنیت سازمان ملل انجام شود.

وی همچنین از دخالت های پیشین غرب در خارومیانه انتقاد کرد و گفت: ساده بینی است فکر کنیم کشورهای منطقه می توانند تحت حاکمیت غرب زندگی کنند.

کلید واژه ها: روسیه


نظر شما :