احتمال جنگ میان ارتش آزاد و جبهه النصره

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۹۲۱۰۶۷ سرخط اخبار

یک رسانه عربی از بازگشت یکی از سرکردگان گروه موسوم به ارتش آزاد به مقر گردان خود در شهر منبج در حومه حلب و احتمال درگیری قریب الوقوع میان گروه وابسته به وی (ارتش به اصطلاح آزاد) و جبهه تروریستی النصره خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری لبنانی آسیا به نقل از منابع ویژه خود از بازگشت یکی از سرکردگان گردان های نظامی مخالفان سوری به مقر گردان خود در شهر منبج خبر داد که یکی از بزرگ ترین شهرهای حومه حلب به شمار می رود.

این منابع گفتند: این فرد که نامش نورس العبد و ملقب به برنس است، فرمانده گروه مسلح موسوم به گردان های فاروق در گردان منبج است که وی پیشتر از سوی هیئت شرعی جبهه النصره به اتهام تخلف از شریعت اسلامی دستگیر شده بود که البته موفق به فرار شد و امروز به مقر خود در مدرسه ای در شهر منبج بازگشته است.

این منابع فاش کردند: برنس بلافاصله پس از ورود خود به این شهر، پرچم جبهه النصره را به آتش کشید که این کار احتمال درگیری قریب الوقوع میان گردان وی و گروه موسوم به دولت عراق و شام را که به همراه هم پیمانانش همچون جبهه النصره و گروه های دیگر بر این شهر سیطره دارند، افزایش داده است.

همزمان با ورود برنس به شهر منبج، افراد مسلح گردان فاروق به نشانه خوشحالی به تیراندازی هوایی دست زدند.

این منابع گفتند: برنس هنگام فرار از بازداشتگاه هیئت به اصطلاح شرعی جبهه النصره مدعی شده بود درصدد است برای آزادسازی مناطق شرقی سوریه برگردد اما به گفته نزدیکانش، وارد ترکیه شد و دیدارهایی در آنجا برای بررسی طرحهایی با هدف جلوگیری از گسترش نفوذ گروه موسوم به دولت عراق  و شام و جبهه النصره به زیان ارتش به اصطلاح آزاد برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، شهر منبج شاهد درگیری های مسلحانه ای میان جبهه النصره و متحدانش با گروه های مسلح موسوم به ارتش آزاد بود که اولین درگیری میان گروه موسوم به جنبش احرار الشام و گردان های فاروق وابسته به ارتش آزاد در پی بازداشت یکی از فرماندهان این گردان ها توسط گروه رقیب رخ داد.

گردان های موسوم به فاروق پس از آنکه در محاصره جبهه النصره و هیئت شرعی و گروه های دیگر قرار گرفتند، ضربه سختی خوردند.

کلید واژه ها: جبهه النصره


نظر شما :