46 کشته و 163 زخمی در انفجارهای بغداد

۱۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۹۲۰۸۷۶ سرخط اخبار

منابع امنیتی و بیمارستانی عراق اعلام کردند، در انفجار 11 دستگاه خودرو بمب گذاری شده در مناطق شیعه نشین بغداد 46 تن کشته و 163 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منابع افزودند: 11 خودرو بمب گذاری شده به صورت هماهنگ و با فاصله زمانی کم در نقاط مختلف بغداد منفجر شدند که بر اثر آن دست کم 46 تن کشته و 163 تن دیگر زخمی شدند.

این انفجارها در مناطق الطالبیه، الحسینیه، الکراده، الاعلام، شرطه الرابعه، الدوره، الودشیر، المعامل و البیاع بغداد صورت گرفت.

هدف از این حملات تجمع های مردمی در مناطق شیعه نشین بغداد بود.

یک مقام وزارت کشور عراق گفت: در انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در بازاری در منطقه الاعلام در غرب بغداد، دست کم هشت تن کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

وی افزود: در انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه جمیله در شرق بغداد چهار تن کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده مقابل یک مغازه در مسیر اصلی منطقه الکراده در مرکز بغداد شش تن کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی و بیمارستانی اعلام کردند: در انفجار دو دستگاه خودرو بمب گذاری شده در جاده اصلی منطقه الحسینیه در شمال شرق بغداد، چهار تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در انفجار یک خودرو بمب گذاری شده نزدیک یک حسینیه در منطقه زعفرانیه در جنوب بغداد چهار تن کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در منطقه شرطه الرابعه در غرب بغداد نیز به کشته شدن شش تن و زخمی شدن دست کم 15 تن منجر شد.

در انفجار یک خودرو در منطقه الطالبیه در شمال شرق بغداد نیز دست کم شش تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه الجدیده بغداد در شرق پایتخت عراق دو تن کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی عراق افزودند، در انفجار یک دستگاه خودرو در منطقه الدوره در جنوب بغداد یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار هشتمین خودرو بمب گذاری شده در بازاری در منطقه المعامل در شرق بغداد نیز دو تن کشته و دست کم هشت تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این نیز در حمله افراد مسلح در منطقه عرب جبور در جنوب بغداد نه تن از جمله پنج تن از اعضای خانواده یکی از اعضای نیروهای بیداری کشته شده بودند.

کلید واژه ها: بغداد عراق


نظر شما :