روند کنونی در سوریه باید متوقف شود

۰۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۰ کد : ۱۹۲۰۳۵۰ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن متهم کردن دولت سوریه به دست داشتن در حمله به «غوطه» شرقی، گفت اسرائیل همواره می داند که چطور باید از خود دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در نشست هفتگی کابینه، بار دیگر دولت سوریه را به دست داشتن در حمله به منطقه «الغوطه» متهم کرد.

وی در این مورد گفت: روند کنونی در سوریه باید متوقف شود. خطرناک ترین رژیم ها نباید خطرناک ترین تسلیحات را در اختیار داشته باشند.

اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می شود که دولت سوریه قویا انجام حمله شیمیایی چه در «غوطه» و چه در مناطق دیگر سوریه را رد کرده است. گفته می شود روسیه تصاویر ماهواره ای و اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد حمله شیمیایی به «غوطه» شرقی از مناطق تحت کنترل مخالفان صورت گرفته است.

ارتش سوریه دیروز هم پس از بازپس گیری منطقه «جوبر» در اطراف دمشق، مواد شیمیایی کشف کرد که روی بسته های آن ها عبارت «ساخت عربستان» درج شده است. تعدادی از سربازان ارتش بعد از مجاورت با این مواد شیمیایی به بیمارستان منتقل شدند.

با این حال، آمریکا و کشورهای غربی در چند روز اخیر با متهم کردن دولت سوریه به دست داشتن در حمله به غوطه، تلاش کرده اند فشارها بر دمشق را افزایش دهند.

نتانیاهو در نشست امروز کابینه هم گفت اسرائیل همواره می داند که چطور باید از خود دفاع کند. رسانه های اسرائیلی امروز گزارش دادند که ارزیابی های اسرائیل نشان می دهد که آمریکا احتمالا علیه سوریه دست به حملات موضعی می زند. ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک آمریکا هم روز جمعه در این مورد با همتای اسرائیلی اش «بنی گانتز» مذاکره کرده است.

کلید واژه ها: سوریه دولت سوریه شیمیایی


نظر شما :