شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت

۳۱ تیر ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۰ کد : ۱۹۱۸۹۲۵ سرخط اخبار

منابع خبری از موافقت اتحادیه اروپا برای قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروه های تروریستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»، اتحادیه اروپا امروز به قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروه های تروریستی موافقت کرد.

اتحادیه اروپا پیش از این طرح درج نام حزب الله در لیست ترور خود را در دستور کار قرار داه بود، اما به علت مخالفت های برخی از اعضا موفق به تصویب آن نشد، اما با ورود آمریکا و رژیم صهیونیستی به خط فشار بر کشورهای مخالف این طرح، بالاخره این طرح به تصویب رسید. مخالفان این طرح عمدتا از کشورهایی هستند که نیروهای نظامی آنها در قالب نیروهای یونیفل در لبنان فعالیت می کنند.‬ شکاف و اختلاف بین اعضای اتحادیه اروپا باعث شد که این کشورها تنها با قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست ترور موافقت کنند.

«فرانس تیمرمانس» وزیر خارجه هلند که به این طرح رای مثبت داده است گفت: «ما امروز این گام مهم را با اقدام درباره شاخه نظامی حزب الله برداشتیم. اینکه دارایی های آن را مسدود کنیم، جلوی تقویت مالی آن را بگیریم و به این وسیله فعالیت های آن را محدود کنیم.»

عدنان منصور وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان نیز پیش از این با درخواست از اتحادیه اروپا در رد این طرح اعلام کرده بوده که حزب الله یکی از ساختارهای اساسی جامعه لبنان است و این اقدام پیامدهای منفی در عرصه سیاسی لبنان دارد.

کلید واژه ها: حزب الله شاخه نظامی حزب الله


نظر شما :