آزادی کارمند ایرانی بازداشت شده در باکو

۰۵ تیر ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۲ کد : ۱۹۱۷۸۶۰ سرخط اخبار

کارمند حفاظت نمایشگاه بین المللی استان اردبیل که حدود 9 ماه پیش بر اثر یک سوء تفاهم و اشتباه در جمهوری آذربایجان بازداشت شده بود، با حکم دادگاه تجدیدنظر باکو آزاد شد.
 
به گزارش فارس، دادگاه تجدیدنظر باکو با لغو حکم اولیه مبنی بر سه و نیم سال حبس میکائیل کاظمی، حکم آزادی وی را صادر و این شهروند ایرانی عازم کشورمان شد.
 
ماه گذشته محسن پاک آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در مصاحبه با سایت مدیافوروم در این خصوص گفته بود که میکائیل کاظمی حدود هشت ماه پیش به همراه یک هیئت برای شرکت در نمایشگاه اقتصادی و تجاری اردبیل به باکو سفر کرده بود، وی به عنوان محافظ در ترکیب این هیئت حضور داشته است، محافظان در ایران می توانند سلاح با خود حمل کنند و آنها هنگام ورود به خاک جمهوری آذربایجان سلاح خود را تحویل طرف ایرانی می دهند، میکائیل کاظمی نیز چنین کرده است. ولی، خشاب سلاحش را در جیب جلیقه اش فراموش کرده و ماموران مرزبانی آذربایجان نیز آن را کشف کرده اند. ولی، این یک اشتباه بوده است.
 
بر اساس این گزارش به دنبال محکوم شدن میکائیل کاظمی به سه و نیم سال حبس، سفارت کشورمان با ارسال یادداشتی خواهان تجدیدنظر در این پرونده شده بود.

کلید واژه ها: آذربایجان میکائیل کاظمی


نظر شما :