تازه ترین ادعای نیویورک تایمز

جلیلی چهره ای غیر منعطف و ضد غرب است

۰۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۹۱۶۷۶۲ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
در این گزارش به نقل از امیر محبیان یکی از تحلیلگران وابسته به طیف محافظه کار در ایران می نویسد:" جلیلی به راحتی 30 درصد آرا را کسب می کند و 70 درصد باقی آرا بین 7 نامزد دیگر تقسیم خواهد شد."
جلیلی چهره ای غیر منعطف و ضد غرب است

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا حضور سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیامدهای پیروزی او در این انتخابات را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش عصر ایران این روزنامه با اشاره به مراسم گردهمایی روز جمعه حامیان جلیلی در تهران به عنوان نخستین میتینگ تبلیغاتی مسئول تیم مذاکرات ایران و 1+5 نام برده و می نویسد بیشتر شرکت کنندگان از جوانان حامی جلیلی بودند.

نیویورک تایمز می نویسد جلیلی در سخنرانی روز جمعه خود در جمع حامیانش چهره ای غیر سازشکار و غیر منعطف از خود به نمایش گذاشت و از نظر بسیاری از تحلیلگران در ایران و خارج این کشور در صورت پیروزی او در انتخابات امید چندانی به گشایش در پرونده هسته ای ایران و باز شدن گره هسته ای در روابط ایران با غرب وجود ندارد.

نیویورک تایمز به نقل از یک تحلیلگر ایرانی در تهران که نخواسته نامش فاش شود، می نویسد :" در صورت انتخاب جلیلی انزوای بیشتر کشور و ادامه بحران کنونی محتمل است، چون برای جلیلی تبعات وضعیت اقتصادی کشور و روابط بین المللی اهمیت چندانی ندارد."

این روزنامه آمریکایی در ادامه به حمایت های روزهای گذشته برخی روحانیون متنفذ ، گروه های محافظه کار و ارگان های حکومتی از جلیلی اشاره می کند و از نظر یک تحلیلگر ایرانی مقیم ویرجینیا می نویسد:" به نظر می رسد  او فاز دوم احمدی نژاد است، به نظر من او شریک خوبی برای مذاکره در برنامه هسته ای نخواهد بود همان طور که از او در 6 سال گذشته شاهد بوده ایم."

نیویورک تایمز در ادامه مدعی می شود به نظر می رسد جلیلی همان مهره مطلوب حکومت ایران باشد چرا که در روزهای گذشته تحرکاتی برای حمایت از او از سوی برخی گروه های نظامی و شبه نظامی و روحانیون متنفذ حکومتی به جریان افتاده است.

در این گزارش به نقل از امیر محبیان یکی از تحلیلگران وابسته به طیف محافظه کار در ایران می نویسد:" جلیلی به راحتی 30 درصد آرا را کسب می کند و 70 درصد باقی آرا بین 7 نامزد دیگر تقسیم خواهد شد."
محمد خوش چهره اقتصاد دان  ایرانی  و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی هم به نیویورک تایمز می گوید:" جلیلی مثل یک هندوانه دربسته است. از بیرون رسیده به نظر می رسد اما نمی دانیم داخلش چطور است. از ایده های اقتصادی و سیاسی او هیچ اطلاعی نداریم ... ما از او نگرانیم."

این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات رسمی در ایران بارها اعلام کرده اند که هیچ حمایت خاصی از یک نامزد مشخص انتخاباتی نمی کنند و روز گذشته روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای انتشار خبر حمایت یکی از فرماندهان ارشد سپاه از یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی (قالیباف) را تکذیب کرد.


نظر شما :