تغییر نام خلیج فارس در لیگ فوتبال امارات

۰۶ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۹۱۶۶۷۲ سرخط اخبار
مسئولان ورزش امارات هم تحت تاثیر توهم مقام های کشورهای حاشیه خلیج فارس ، اینبار لیگ فوتبال حرفه ای خود را به نام تحریف شده خلیج.ع.ر.ب.ی تغییر دادند.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته برگزاری لیگ فوتبال امارات روز یکشنبه اعلام کرد که این تغییر نام از فصل آینده این بازی ها اجرا خواهد شد.
 
" محمد ثانی الرمیثی " رئیس کمیته فوتبال حرفه ای امارات اعلام کرد که خلیج ( فارس) منبع خیر و برکت برای اماراتی ها بوده و نامگذاری لیگ فوتبال نشانگر احترام به این شریان اصیل است.
بازی های لیگ حرفه ای امارات شامل لیگ برتر ، سوپر جام و جام حذفی است. 
 
ادعاهای واهی مقام های کشورهای حاشیه خلیج فارس در این باره در شرایطی مطرح می شود که نام خلیج فارس در قطعنامه های سازمان ملل متحد نیز به عنوان یک نام صحیح برای آب های منطقه ای میان ایران و شبه جزیره عرب، به رسمیت شناخته شده است. 
 
همچنین سازمان ملل متحد در سال 1994 دستورالعملی ویرایشی را به عنوان یادآوری صادر کرده که طی آن استفاده از نام صحیح "خلیج فارس"، الزامی شده است.
 
در این دستورالعمل ویرایشی که در تاریخ 18 اوت سال 1994 میلادی صادر شده است، آمده: "توجه کارکنان بار دیگر به دستورالعمل ویرایشی ST/CS/SFR.A/29 در خصوص استفاده از نام "خلیج فارس" جلب می شود. هدف از این الحاقیه این است تا نسبت به استفاده دقیق از این عبارت در مستندات، انتشارات و بیانیه های آماده شده از سوی دبیرخانه، دقت مبذول گردد."
این عبارت در دستورالعمل مزبور بیشتر جلب توجه می کند: "عبارت کامل "خلیج فارس" در تمام موارد باید به جای عبارت کوتاه تر "خلیج" مورد استفاده قرار گیرد. حتی در صورت تکرار عبارت نیز باید عبارت کامل درج شود."

کلید واژه ها: لیگ فوتبال خلیج امارات


نظر شما :