اتحاد ایران، روسیه و آمریکا، مردم را گرد هم می‌آورد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۹۱۶۲۰۱ سرخط اخبار

موضع ایران در قبال دور جدید گفت و گوهای هسته ای، واکنش ایران به مخالفت های آمریکا با انتخاب ایران به عنوان رئیس کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل، تلاش مشترک ایران و روسیه و آمریکا برای حفظ کشتی در رقابت های المپیک و ادعای دست داشتن ایران در حملات سایبری علیه آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 
«اتحاد ایران، روسیه و آمریکا، مردم را گرد هم می‌آورد»
 
به گزارش «تابناک»، در آستانه ملاقات سعید جلیلی با کاترین اشتون در استانبول و نیز دور جدید مذاکرات ایران و آژانس، برخی مطبوعات بین المللی توجه خود را به مواضع ایران در این زمینه معطوف کرده اند. در این زمینه، «واشنگتن پست» موضع ایران در قبال این مذاکرات را مورد توجه قرار داده و به نقل از سخنگوی وزارت خارجه کشور می نویسد ایران خواستار رویکردی «سازنده» از سوی اروپا در گفت و گوهای هسته ای است. این روزنامه می نویسد عباس عراقچی ابراز امیدواری کرده کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این دیدار دیدگاهی «مثبت» از خود نشان دهد. واشنگتن پست اشاره می کند که از جمله مهمترین درخواست های ایران در مذاکرات هسته ای، به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی این کشور است.
 
«اتحاد ایران، روسیه و آمریکا، مردم را گرد هم می‌آورد»
 
اما موضوع انتخاب ایران به ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون همچنان محل بحث بوده است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد پس از آنکه ایالات متحده اعلام کرد نماینده اش در این کنفرانس و هر نشست دیگری که ریاست آن بر عهده ایران باشد شرکت نخواهد کرد، ایران از انتخاب خود به عنوان رئیس این کنفرانس دفاع کرده است. این خبرگزاری به سخنان سخنگوی هیئت ایرانی در سازمان ملل اشاره می کند که گفته جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای بنیان گذار سازمان ملل است و انتخاب ایران به عنوان رئیس کنفرانس خلع سلاح، بر اساس رویه ها و قواعد تثبیت شده این نهاد، حق این کشور به شمار می رود. 
 
«اتحاد ایران، روسیه و آمریکا، مردم را گرد هم می‌آورد»
 
یک خبر ورزشی نیز در میان مطالب مهم امروز مطبوعات جهان درباره ایران جای دارد که به تلاش های مشترک ایران، آمریکا و روسیه برای حفظ رشته کشتی در فهرست رشته های المپیک مربوط می شود. «بوستون هرالد» در این زمینه می نویسد کشتی گیران آمریکایی، ایرانی و روس امیدوارند اتحادشان، کمیته بین المللی المپیک را به نگه داشتن رشته آن ها در بازی های المپیک وادار سازد. در این مطلب اشاره شده این سه کشور که اغلب در عرصه سیاسی روابط چندان مساعدی با یکدیگر ندارند، روز چهارشنبه در جریان یک مسابقه دوستانه کشتی در منهتن مقابل هم قرار می گیرند. مربی تیم ملی کشتی آمریکا گفته: «ما قصد داریم به جهان نشان دهیم که ایالات متحده، ایران و روسیه می توانند به وسیله کشتی، مردم را گرد هم آورند».
 
«اتحاد ایران، روسیه و آمریکا، مردم را گرد هم می‌آورد»
 
در نهایت، در میان دیگر مطالب، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» با انتشار مطلبی مدعی شده یک گروه ایرانی، دست به انجام حملات هکری علیه ایالات متحده زده است. به نوشته این سایتف یک گروه پیش از این گمنام هکری که گمان می رود در ایران مستقر است، حملات سایبری خود را در ایالات متحده آغاز کرده است. به گفته مقامات یک شرکت امنیت سایبری، این گروه از شش ماه پیش پدیدار شده و تاکنون دستکم به شبکه های یک شرکت آمریکایی نفوذ کرده است. به ادعای این شرکت، ارزیابی ها نشان می دهد حملات این گروه تاکنون با هدف کسب تجربه انجام چنین اقدامی در عرصه شبکه بوده است.

کلید واژه ها: کشتی آمریکا المپیک


نظر شما :