طرح کانادایی دیپلماسی دیجیتال !

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۹۱۶۰۰۹ سرخط اخبار

دولت کانادا در جریان یک کنفرانس به نام " گفتگوی جهانی درباره آینده ایران " که در دانشگاه تورنتو برگزار شد اعلام کرد برای گسترش آزادی اینترنت در ایران و کمک به مردم این کشور برای دور زدن فیلترینگ و ایجاد شبکه های اجتماعی بحث و گفتگوی آزاد ،کمک می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه  گلوب اند میل کانادا "جان برد" وزیر خارجه کانادا روز گذشته در جریان این کنفرانس که با بودجه 250 هزار دلاری وزارت خارجه کانادا برگزار شد ، با اعلام این موضوع گفت: دولت اوتاوا می خواهد با دور زدن فیلترینگ های دولت ایران با  مردم ایران به طور مستقیم ارتباط برقرار کند.

بنا به اعلام وزیر خارجه کانادا این طرح که مدت اجرای آن دو ساله تعریف شده است در نظر دارد ارتباطات مردم ایران را از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنتی همچون فیسبوک و توییتر تقویت کند.

وزیر خارجه کانادا همچنین در اظهارات خود گفت که غرب چهار سال پیش در جریان وقایع پس از انتخابات ایران تنها تماشاگر بود و نتوانست از حقوق معترضان در ایران حمایت عملی کند.

خانم " جانیس اشتین " مدیر کالج روابط بین الملل در دانشگاه تورنتو نیز در سخنرانی خود در این کنفرانس ، در توصیف این طرح گفت که این نخستین"دیپلماسی دیجیتال" است که دولت کانادا در آن مشارکت می کند و هدف اولیه آن این است که مردم ایران را به گفتگو و اظهار نظر وادارد."

مقامات دولت کانادا می گویند هدف آنها از ارایه طرح " گفتگوی جهانی" امکان ارایه بحث های آزاد در مورد مسایلی چون حقوق بشر و مسایل اقتصادی جدی است.

کلید واژه ها: کانادا "


نظر شما :