احمدی‌نژاد: آینده را فرهنگ می سازد،نه بمب اتم

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۱۵۹۰۲ سرخط اخبار
رییس جمهور گفت: آینده جهان را فرهنگ خواهد ساخت و نه بمب اتم.
 
به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار با وزرای فرهنگی مجمع گفت وگوی همکاری های 22 کشور آسیایی اظهار کرد: امروز همکاری، هم افزایی و هماهنگی از عوامل اصلی تامین امنیت، استقرار صلح و پیشرفت ملت هاست و قاره آسیا سرشار از توانمندی ها و استعدادهای نیروی انسانی و امکانات لازم برای پیشرفت است.
 
وی با بیان اینکه تمدن های بزرگ در آسیا طلوع کرده است افزود: امروز همه حرکت ها در آسیا مطمئنا در شکل گیری نظم انسانی آینده در جهان نقش اول را ایفا خواهد کرد. هر حرکت تمدنی و انسانی در آسیا به سرعت آثار خود را در جهان به جا خواهد گذاشت.
 
احمدی نژاد با بیان اینکه آسیا لنگرگاه تمدن جامعه بشری است ادامه داد: آسیا می تواند تلاطم ها را به آرامش تبدیل کند و حرکت رو به کمال جامعه بشری را تضمین کند.
 
وی با بیان اینکه انسان ها برای دو هدف خلق شده اند گفت: هدف اول کمال فردی انسان هاست و هر انسانی به تنهایی مهم و دارای ارزش و کرامت است. هر انسانی دارای استعدادهای فراوانی برای کمال و شکوفا شدن است. استعدادهای علمی، استعداد ساختن، استعداد بروز ارزش های اخلاقی مانند پاکی، مهربانی، از خود گذشتگی و محبت در تک تک انسان ها وجود دارد و هر یک از انسان ها می توانند و باید به قله های کمال انسانی برسند. همه انسان ها باید بزرگ شمرده شوند و این به این معناست که ماموریت اول انسان ها رسیدن به قله کمال انسانی است.
 
رییس جمهور ادامه داد: ماموریت دوم برپایی جامعه سعادتمند، پیشرفته، مرفه و امن و زیباست. جامعه ای که در آن عدالت حاکم باشد. دوستی و مهربانی برپا شود و همه انسان ها محترم شمرده شوند. فقر، تبعیض، تجاوز و کشتار وجود نداشته باشد. انسان ها خلق شده اند برای زندگی در چنین جامعه ای. انسان ها باید با همکاری و همدلی چنین جامعه ای را بسازند.
 
احمدی نژاد با بیان اینکه مفهوم کمال انسان و جامعه سعادتمند یک مفهوم فرهنگی است گفت: پایه رشد انسان و کمال او فرهنگ است و فصل مشترک همه انسان ها با یکدیگر این موضوع است. ارزش های مشترک برآمده از مطالبات فطری انسان ها و حقیقت انسان هاست. ارزش هایی چون محبت، کرامت و صلح و دوستی و تلاش مشترک انسان ها برای تحقق این ارزش ها.
 
احمدی نژاد با بیان اینکه فرهنگ فضای مشترکی است که روح انسان ها در آن تنفس و رشد می کند اظهار کرد: فرهنگ فضای عمومی تنفس و رشد روح انسانی است. اگر روزگاری بیاید که روابط بین ملت ها و انسان ها نه بر اساس فرهنگ و ارزش های فرهنگی بلکه بر اساس کینه دشمنی و تبعیض برقرار شود مانند آن است که راه تنفس روح انسان بسته شده باشد. در چنین شرایطی روح انسانی خواهد مرد.
 
وی با بیان اینکه شرق و آسیا از هزاران سال پیش پرچمدار ارزش های انسانی و فرهنگی بوده است تصریح کرد: نوع دوستی و احترام به انسان ها در ذات ارزش های فرهنگی شرق و آسیا نهفته است. اساس پایداری ارزش های انسانی فرهنگ انسانی است.
 
رییس جمهور همچنین گفت: انسان بی فرهنگ با سایر موجودات تفاوتی ندارد. کسانی که از بمب اتم استفاده کردند و بیش از 250 هزار نفر انسان را کشتند، صدها هزار و میلیون ها انسان را ناقص و معلول کردند. در جنگ جهانی اول و دوم بیش از 70 میلیون انسان کشته شد. کسانی که تصمیم گرفتند برای حل مشکلات اقتصادی خود و غارت ثروت ملت ها جنگ راه بیندازند تعدادشان به صد نفر نمی رسید اما 70 میلیون انسان را قتل عام کردند. به عراق و افغانستان حمله شد و یک رییس جمهور برای تسلط بر نفت آسیا و حل مشکلات اقتصادی کشورش جنگ به راه انداخت و طی 10 سال بیش از یک میلیون کشته و معلول شدند.
 
وی ادامه داد: اگر تصمیم گیرندگان چنین حوادثی از فرهنگ انسانی برخوردار بودند چنین حوادثی رخ نمی داد. این ها فاقد فرهنگ انسانی اند و روح انسانی در آن ها مرده است. قلب آن ها از محبت به انسان ها خالی و پژمرده است.
 
رییس جمهور اظهار کرد: کمال انسانی و برپایی جامعه ای سعادتمند در سایه فرهنگ است. اگر روابط انسان ها بر اساس فرهنگ انسانی تنظیم شود، همه آرزوهای خوب برآورده خواهد شد.
 
رییس جمهور گفت: حضور شما در کنار یکدیگر درباره این مسئله یک امر مقدس و کاملا انسانی است. اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و سیاسی را برطرف کنیم باید فرهنگ را تقویت کنیم. آسیا مهد فرهنگ و تمدن است. باور من این است که حرکت فرهنگی شما به زودی به یک جریان انسانی بین المللی تبدیل خواهد شد.
 
احمدی نژاد خطاب به وزرا و نمایندگان فرهنگی کشورهای آسیایی گفت: همبستگی ها را بیشتر کنید و در زمینه های گوناگون به همکاری و تبادل فرهنگی بپردازید. در عرصه های هنر، فرهنگ، ورزش، ارتباط زنان با یکدیگر و جوانان، گردشگری و میراث های کهن فرهنگی و تاریخی و در روابط علمی و اندیشه ای روابط را گسترش دهید.
 
احمدی نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد نشست مجمع گفت وگوی همکاری های آسیا آغاز یک تحول بزرگ در روابط فرهنگی ملت های آسیایی باشد و گفت: آینده جهان را فرهنگ خواهد ساخت و نه بمب اتم.

 

کلید واژه ها: انسان ها فرهنگ آسیا کمال جامعه روح فرهنگ انسانی


نظر شما :