ولایتی: تحریم‌ها را می‌توان برداشت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۴ کد : ۱۹۱۵۸۷۷ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
عضو ائتلاف پیشرفت ضرورت واگذاری کارها به مردم و حمایت از تولید را متذکر شد و گفت: می‌توان تحریم‌ها را برداشت بدون آنکه از حقوق مسلم مردم ایران عقب نشینی کرد و طرف مقابل هم باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.
ولایتی: تحریم‌ها را می‌توان برداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی اکبر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت که در سفری یک روزه به تبریز رفته است در نخستین دیدار رسمی خود به جمع طالب و روحانیون این شهر رفت و به تشریح اهمیت بیداری اسلامی و نقش ویژه جمهوری اسلامی ایران در این تحول تاریخی یرداخت.

وی با بیان اینکه اکنون ایران در اوج اقتدار منطقه ای و بین المللی قرار دارد و ملتهای مسلمان نیز خواستار ارتباط بیشتر با مردم ایران هستند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس بزرگ علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی در ایران گفت: در این اجلاس حدود 500 اندیشمند و عالم از تمامی فرق اسلامی در تهران حضور یافتند و قریب 200 نفر از بزرگان و صاحب نظران کشور نیز به گفتگو با آنها پرداختند که این گردهمایی در تاریخ جهان اسلام بی نظیر است.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین از علما و  روحانیون تبریز خواست نسبت به مطالعه انقلاب های منطقه و اهمیت اسلام در این تحولات توجه کافی را داشته باشند  و تلاش کنند ارتباط خوبی با علما  و اندیشمندان جهان اسلام ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالات حاضران در خصوص نظر جامعتین نسبت به کاندیداهای حاضر گفت: فعلا نظری داده نشده اما هر تصمیمی از طرف آنها گرفته شود ما تبعیت می کنیم.

ولایتی با بیان اینکه هر سه عضو ائتلاف پیشرفت به این موضوع پایبند هستند، گفت: با گروههای اصولگرا صحبت کرده ایم که در نهایت یک کاندیدای واحد داشته باشیم.

برخی طلاب و روحانیون با بیان اینکه مردم از تورم و مشکلات فراوان اقتصادی در تنگنا هستند، از این عضو ائتلاف پیشرفت خواستند برنامه های خود را در این خصوص بیان کند که ولایتی در پاسخ گفت: ما برای حل مشکلات اقتصادی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت داریم که راهکار کوتاه مدت برای یک دوره صد روزه برنامه ریزی شده تا تورم و گرانی ها تا حد قابل قبولی کنترل شود و در برنامه های دیگر نیز کمک به بخش های صنعتی و کارخانجات در زمینه مواد اولیه و استمهال وام ها در نظر گرفته شده است.

وی ضرورت واگذاری کارها به مردم و حمایت از تولید را متذکر شد و افزود: می توان تحریم ها را برداشت بدون آنکه از حقوق مسلم مردم ایران عقب نشینی کرد و طرف مقابل هم باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وضعیت فرهنگی جامعه و بدحجابی نیز گفت: اکثر مردم ایران به ارزش های اسلامی پایبند هستند اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باید با کار مناسب فرهنگی حل شود.

ولایتی همچنین یکی دیگر از رئوس فعالیت های خود را حل مشکلات جوانان اعلام کرد و گفت: حل این مشکلات تنها با حمایت از تولید امکان پذیر است.

کلید واژه ها: اسلام


نظر شما :