نامه «عبدالله اوجالان» به رئیس‌جمهور عراق

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۲:۱۳ کد : ۱۹۱۵۶۷۸ سرخط اخبار


همسر رئیس جمهور بیمار عراق قرار است در سفر آینده اش به آلمان، دو نامه از سوی سرکرده زندانی پ ک ک و رئیس شورای رهبری این گروهک را به دست «جلال طالبانی» برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری کُردی «SNN»، «محمد امین پنجوینی» از نویسندگان و فعالان فرهنگی کُرد عراقی که از دو دهه پیش تاکنون روابط نزدیکی با پ ک ک داشته و در حال حاضر از اعضای شورای ریاستی نهاد موسوم به کنگره ملی کُرد است، دیروز در سلیمانیه با «هیرو ابراهیم احمد» همسر «جلال طالبانی» رئیس جمهور بیمار عراق دیدار و گفت وگو کرد.

پنجوینی در این دیدار دو نامه در اختیار هیروخان گذاشت که یکی از آنها متعلق به عبدالله اوجالان و دیگری از سوی «مراد قاراییلان» رئیس شورای رهبری پ ک ک، خطاب به مام جلال نوشته شده است.

به گزارش «کرد پرس»، وی در خصوص محتوای این نامه ها به خبرنگاران گفت: اوجالان از خاطرات خود با مام جلال در لبنان و سوریه یاد کرده و با ستودن اقدامات وی در سالیان 1990 و 1991 و کمک به «تورگوت اُزال» رئیس جمهور وقت ترکیه برای ایجاد صلح بین پ ک ک و آنکارا، آروز کرده که جناب رئیس جمهور هر چه زودتر به میدان فعالیت سیاسی و اجرایی بازگردد و از مذاکرات کنونی حمایت کند.

وی در ادامه افزود: «مراد قاراییلان نیز در نامه خود جویای احوال مام جلال شده و آرزومند است که وی یک بار دیگر نقش موثر خود در ایجاد وحدت بین احزاب و گروه های کُردی را بر عهده گیرد.»

قرار است طی روزهای آینده هیروخان با سفر به آلمان این نامه ها را در اختیار طالبانی بگذارد.

از سوی دیگر دکتر نجم الدین کریم استاندار کرکوک و پزشک مخصوص رئیس جمهور عراق اعلام کرده که هر روز به تلفنی با طالبانی صحبت می کند و وضعیت او رضایت بخش است.
 

کلید واژه ها: ک پ پ ک پ ک ک ک ک


( ۱ )

نظر شما :