نامه اپوزیسیون بحرین به کنفدراسیون فوتبال آسیا

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۶:۱۱ کد : ۱۹۱۵۳۹۵ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی : به گزارش سایت بحرین آبزرور، اپوزیسیون بحرین در نامه ای به اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار کنار گذاشتن شیخ سلمان بن ابراهیم کاندیدای بحرینی ریاست این کنفدراسیون شد. انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا  قرار است در روز چهارم ماه می امسال برگزار شود. شیخ  سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس فدراسیون فوتبال بحرین در کنار سه کاندیدای دیگر از امارات، قطر و تایلند تلاش می کند  این  کرسی را تصاحب کند.
در نامه اپوزیسیون بحرین به آعضای کنفدراسیون آسیا آمده است شیخ سلمان که از اعضای خانواده حاکمه بحرین است بدلیل برخوردهای غیر اخلاقی با بازیکنان  فوتبال بحرین و نقش او در اخراج، دستگیری و شکنجه تعدای از فوتبالیست ها که در اعتراضات سال 2011 علیه آل خلیفه شرکت داشتند شایستگی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا   را ندارد. در این نامه به دستگیری شکنجه و اخراج علا هبیل ستاره تیم ملی فوتبال بحرین  و محاکمه او توسط دادگاه نظامی و همچنین تنبیه تعدادی دیگری از فوتبالیست  های شیعه بحرینی از جمله محمد هبیل و محمد علی عدنان بدلیل شرکت در اعتراضات ضد دولتی اشاره شده است.
شیخ سلمان در واکنش به نامه اپوزیسیون کشورش که در بین اعضای کنفدراسیون آسیا پخش شده اتهامات وارده را تکذیب و مدعی شد که تحت مدیریت وی هیچ تصمیمی علیه بازیکنان تیم فوتبال بحرین گرفته نشده است. این در حالیست که طی دو سال گذشته تغییرات زیادی در تیم ملی فوتبال بحرین داده شده و تعدادی از  ستاره های سرشناس و محبوب تیم فوتبال این کشور بدلیل شیعه بودن و شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز کنار گذاشته شده اند. .
شیخ سلمان هفته گذشته در کوالامپور مقر کنفدراسیون آسیا   رویارویی  سختی را با خبرنگارانی داشت که از وی در مورد سرنوشت فوتبالیستهای شیعه این کشور  سوال می کردند. وی مدعی شد که فوتبال از سیاست جداست و وی در تحولات سیاسی کشورش و سرکوب معترضان در دو سال گذشته نقشی نداشته است لازم بذکر است دولت بحرین تلاش دارد با در اختیار گرفتن پستهای بین المللی ورزشی و برگزاری رویدادهای ورزشی از جمله مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک برشرایط بحرانی این کشور سر پوش گذاشته و تصویری زیبا و آرام از این کشور ارائه کند . اما بنظر می رسد این اقدامات در نهایت باعث  توجه بیشتر رسانه ها به اعتراضات مردمی در این کشور و آبروریزی بیشتر آل خلیفه شده ست. . این هفته بحرین شاهد برگزاری مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک بود اما مردم معترض بحرین بقدری شرایط را  برای برگزارکنندگان بین المللی این رویداد سخت کردند که  نهایتا اسکلستون مدیر اجرایی مسابقات در منامه اعلام کرد. دولت بحرین مرتکب حماقت شد که با برگزاری این مسابقه یک تربیون بین الملللی  در اختیار مخالفان خود قرار داد.   .

کلید واژه ها: بحرین فوتبال کنفدراسیون سلمان فوتبال بحرین اعتراضات


نظر شما :