عکس‌های مشرف از شهرهای پاکستان جمع آوری می‌شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۲ کد : ۱۹۱۵۱۵۳ سرخط اخبار

س از دستگیری پرویز مشرف به جرم خیانت به پاکستان، مجلس سنای این کشور خواهان جمع آوری تصاویر وی از همه ادارات دولتی این کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، مجلس سنای پاکستان در مصوبه ای خواهان محاکمه پرویز مشرف به جرم خیانت به کشور شد.

در جلسه روز گذشته سنا از دولت موقت خواسته شد تا با اجرای احکام دادگاه و مصوبه سنا در 23 ژانویه 2012، مشرف را طبق ماده شش قانون اساسی این کشور به جرم خیانت محاکمه کند.

نمایندگان مجلس سنا همچنین خواهان جمع آوری تصاویر مشرف از همه ادارات دولتی این کشور شدند.

این طرح از سوی سناتور «اسحاق دار» رهبر اپوزیسیون مجلس ارائه و از سوی نمایندگان حزب حاکم «مردم پاکستان» تأیید شد؛ با این حال، نمایندگان حزب «مسلم لیگ نواز» و «جنبش متحده قومی» نسبت به آن واکنشی نشان ندادند.

تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی پرونده خیانت مشرف

این در حالی است که دادگاه مبارزه با تروریسم اسلام آباد با دریافت اختیارات کامل از دولت مرکزی کمیسیون پنج نفره ای را برای بررسی پرونده مشرف تشکیل داده است.

ریاست این کمیسیون بر عهده «سردار صداقت» خواهد بود.

پرویزمشرف، که با اتهامات سنگینی مانند خیانت به کشور، دستگیری قضات و ارتباط با ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق این کشور روبروست و به قید وثیقه آزاد بود پنج شنبه هفته گذشته برای تمدید مدت آزادی اش به  دادگاه اسلام آباد رفت اما دادگاه با تمدید این قرار مخالفت کرد و دستور بازداشت وی را صادر کرد.

پس از صدور این حکم؛ مشرف به کمک محافظانش از دادگاه گریخت اما روز گذشته به دست نیروهای امنیتی دستگیر شد و در منزلش تحت بازداشت خانگی درآمد.

وی پس از دستگیری به دادگاهی در حومه اسلام آباد انتقال یافت.

مشرف چندی پیش پس از چهار سال تبعید خود خواسته و دوری از وطن، برای شرکت در انتخابات سراسری پاکستان به کشورش بازگشت اما دیوانعالی پاکستان به محض ورودش وی را ممنوع الخروج کرد و پرونده های قضایی وی را به جریان انداخت.

کلید واژه ها: مشرف پاکستان


نظر شما :