عبدالله اوجآلان: اکنون نمی خواهم از زندان رها شوم

۱۳ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۳ کد : ۱۹۱۴۴۹۸ سرخط اخبار

عبدالله اوج آلانˈ رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ گفت: تا زمانی که دمکراسی بر ترکیه حکمفرما نیست، نمی خواهم از زندان آزاد شوم.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈحریتˈ، اوج آلان در دیدار ˈصلاح الدین دمیرتاش ˈ رهبر حزب صلح و دمکراسی در زندان ایمرالی گفت: تا زمان برقراری دمکراسی در ترکیه در زندان خواهم ماند.

اوج آلان از سال 1999 میلادی در زندان ایمرالی در شمال غرب ترکیه بسر می برد و به تازگی مذاکرات مصالحه ˈپ.ک.ک ˈ با دولت ترکیه را آغاز کرد.

به نوشته روزنامه حریت، ˈدمیرتاشˈ رهبر حزب صلح و دمکراسی ترکیه نیز در این دیدار گفت: برخی از رسانه های ترکیه به این موضوع اشاره کرده اند که ˈ پ.ک.کˈ در روند مصالحه به دنبال آزادی یا حبس خانگی اوج الان است، ولی این برداشت صحیحی از مواضع ˈپ.ک.کˈ نیست و چنین موضوعی در دستور کار ˈپ.ک.ک.ˈ وجود ندارد.

وی افزود: من شخصا در این خصوص در زندان از اوج آلان سوال کردم، از او پرسیدم: آزادی شما تا چه اندازه باید در مذاکرات فعلی مورد بحث قرار گیرد؟ او در پاسخ گفت: نمی خواهم مساله آزادی من را به بحث اصلی این مقطع تبدیل کنید.

رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ اضافه کرد: آنچه برای من اهمیت دارد، بهبود شرایط و فضای کار و فعالیت من است، اگر همین الان دولت به من بگوید که آزاد هستی و می توانی بیرون بروی، من پایم را از زندان بیرون نخواهم گذاشت.

اوج آلان افزود: من یک عنصر سیاسی هستم و اهداف سیاسی من از آزادی شخصی برایم مهمتر است و دلم می خواهد در شرایطی از زندان آزاد شوم که دمکراسی و آزادی در ترکیه حکمفرما شود.

کلید واژه ها: زندان ترکیه دمکراسی اوج آلان


( ۱ )

نظر شما :