مهمانپرست: غربی‌ها منافع خود را در بی‌ثباتی منطقه می‌بینند

۱۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۷ کد : ۱۹۱۴۴۲۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آرامش منطقه و همسایگان ما به نفع ماست ولی غربی ها با بی ثبات کردن منطقه به دنبال منافع خود هستند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به بلاروس، رامین مهمانپرست روز جمعه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه دولتی بلاروس، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از طرح توقف درگیری ها در سوریه حمایت می کند، اظهار کرد: اگر کشورهای غربی واقعا طرفدار دموکراسی هستند چرا اجازه نمی دهند مردم سوریه خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند؟ ما آرامش را به نفع منطقه می دانیم اما غربی ها منافع خود را در بی ثباتی می دانند.

 

وی در به تاریخ جمهوری اسلامی ایران و برنامه های آمریکا و غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها و غربی ها راه های فتنه زیادی از جمله حمایت گروههای تروریستی، اختلاف افکنی بین قومیت ها و ایجاد درگیری های مذهبی علیه ایران را طی کردند اما در برابر ملت ایران با شکست مواجه شدند زیرا ملت ما در دام این توطئه ها نیفتاد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: غربی ها این اواخر موضوع هسته ای ایران را مطرح می کنند و مدعی هستند که این با این انرژی خطرناک است و به همین دلیل کشور ما را تحریم کرده اند. این در حالی است که آمریکا از 32 سال قبل جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است. آمریکا به بهانه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کرد و امنیت منطقه را به هم زد در حالی که معتقدیم اگر بحرانی در منطقه وجود داشته باشد کشورهای منطقه می توانند با همکاری با هم آن را حل کنند. ما معتقدیم نیازی به حضور نیروهای نظامی کشورهای غربی نداریم، بر عکس هر زمان که نیروهای نظامی در منطقه ما بودند همان موقع بی ثباتی و نا امنی در منطقه ایجاد شده است.

 

مهمانپرست درباره مساله سوریه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران از طرح توقف درگیری ها در سوریه حمایت می کند و در همین شرایط برخی کشورهای غربی و منطقه می گویند به هیچ وجه نباید گفتگوهای سیاسی شکل بگیرد و بطور علنی اعلام می کنند که سلاح های بیشتری برای مخالفان می فرستند تا درگیری ها را شدت دهند.

 

وی با بیان اینکه "اگر کشورهای غربی واقعا طرفدار دموکراسی هستند چرا اجازه نمی دهند مردم سوریه خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند؟"، گفت: ما آرامش را به نفع منطقه می دانیم اما غربی ها منافع خود را در بی ثباتی منطقه می بینند.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از مرکز ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی دانشگاه دولتی بلاروس بازدید کرد و در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان این مرکز در مورد آرزوی او برای آینده جهان گفت: من خواهان صلح و ثبات برای دنیا هستم.

کلید واژه ها: غربی منطقه می غربی ها سوریه کشورهای غربی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران


نظر شما :