هشدار لاریجانی به غرب بر سر مذاکرات

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۲ کد : ۱۹۱۳۸۱۲ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با تسلیت درگذشت آیت الله مجتبی موسوی لاری گفت: ایشان عمر خود را صرف ترویج معارف زلال اهل بیت کرد و آثار ارزشمندی را برای هدایت انسان ها به زبان های مختلف منتشر کرد. از خداوند متعال علو درجات را برای آن عالم جلیل القدر طلب می کنیم و همچنین از خداوند منان برای سیدجلال یحیی زاده نماینده تفت و میبد که در شرایط بیماری سختی قرار دارد، خواهان شفای عاجل هستیم.

وی تصریح کرد: اقدامات تروریستی علیه شیعیان پاکستان، ملت عزیز ایران را داغدار کرد. واکنش مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه به این گونه اقدامات تفرقه افکنانه در پاکستان ارزشمند و به موقع بود و لازم است دولت پاکستان اقدامات عملی جهت جلوگیری از این فتنه انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه جریان تندرو و تفرقه افکنانه این فرقه در سایر کشورهای اسلامی چون عراق و سوریه نیز مسبوق به سابقه است و برخلاف شعارهای ضد آمریکایی آنان آتش توطئه گری را در میان مسلمانان برافروختند که به خوبی ریشه های تکوینی استکباری آنان را نشان می دهد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی از پارلمان و دولت پاکستان مصرا می خواهد تا با عوامل این حوادث برخورد جدی شود و تمهیداتی اندیشیده شود تا اینگونه حوادث چهره کشور همسایه ما را مشوه نکند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: تذکر رهبر معظم انقلاب به مسئولان اجرایی کشور در زمینه کنترل تورم و تمرکز بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم در سخنان ارزشمند ایشان برای نمایندگان مجلس خبرگان، ایجاب می کند که مسئولان مربوطه در این باب برنامه کار روشنی را ارائه کنند.این امر خواسته اصلی ملت است و لازم است با همین استراتژی بودجه سال 92 مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده مردم قم در خانه ملت خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد مسئله هسته ای است. بعد از مذاکرات اخیر ایران با 1+5 در قزاقستان برخی اقدامات و اظهارات آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایرین نه تنها در جهت کمک به مذاکرات نبود بلکه باید آن را نوعی سنگ اندازی در مسیر مذاکرات تلقی کرد. ایران بارها اعلام کرده است که فناوری صلح آمیز هسته ای را در برنامه خود دارد و در چارچوب NPT همکاری لازم را با آژانس خواهد داشت. اما ظاهرا غربی ها با بهانه گیری به دنبال سوءاستفاده از این موضع نجیبانه هستند. کاری نکنید که ایران به تجدید نظر در این مسیر تعاملی وادار شود.

لاریجانی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی رفتار آمریکا و 1+5 و آژانس را به دقت زیر نظر دارد و مذاکرات آتی هسته ای را آزمونی برای بررسی انتخابی دیگر می داند. بازیگری در شطرنج رسوای چماق و هویج رنگ باخته است و ایران اجازه زمان خریدن برای ماجراجویی جدید به آمریکا را نخواهد داد.

کلید واژه ها: مجلس پاکستان مذاکرات


نظر شما :