هشدار سازمان اطلاعات ایتالیا

شورش های آنارشیستی در راه است

۱۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۱۳۴۳۴ سرخط اخبار

سازمان اطلاعات ایتالیا درگزارشی به پارلمان این کشور از خطر قریب الوقوع تنش های اجتماعی در صورت ادامه بحران اقتصادی، هشدار داد.
[سازمان اطلاعات ایتالیا زنگ خطر شورش های آنارشیستی را به صدا درآورد]

به گزارش ایرنا از روزنامه ˈایل مساجروˈ، سازمان اطلاعات ایتالیا در گزارشی به پارلمان این کشور ضمن به صدا در اوردن زنگ خطر تهدیدات از نوع شورشی آنارشیستی در این کشور هشدار داد که در صورت ادامه بحران اقتصادی احتمال یک سری مداخلات خرابکارانه از جمله سوء قصدهای نمایشی وجود دارد.

به عقیده سازمان اطلاعات ایتالیا ، خطر واقعی افزایش تنش های اجتماعی، در صورت عدم بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش اعتراضات ، با سوء قصد علیه نمایندگان سیاسی، صنفی و دولتی وجود دارد.

در ادامه امده است: از آغاز بحران تاکنون استفاده گسترده از صندوق بیمه بیکاری، به کنترل تنش ها در زمینه های مختلف، از اعتراض رانندگان کامیون وتریلی در استان سیسیل تا اعتراض های گسترده علیه سازمان اخذ مالیات، تا اعتراض مدارس و مخالفان ساخت راه اهن سریع السیر در شمال کشور، کمک کرده است.

ماموران امنیتی ایتالیا عقیده دارند: هم اکنون در صورت نبود راه حلی برای خروج از مشکلات بیکاری ، اعتماد شاغلین به نمایندگان به تدریج کاهش یافته و باعث افزایش تنش های اجتماعی خواهد شد و اعتراضات علیه نمایندگان دولت، احزاب و شخصیت های مهم که به عقیده معترضین به اندازه کافی در دفاع از نیاز انها فعالیت نمی کنند افزایش می یابد.

شاخص بیکاری در ایتالیا به دنبال تشدید بحران اقتصادی روندی فزاینده را طی کرده و در نخستین ماه سال 2013 میلادی به رکورد جدید سه میلیون نفر رسیده که در 21 سال اخیر بی سابقه است.

ضریب بیکاری جوانان نیز در ماه ژانویه گذشته در ایتالیا به رکورد جدید 38.7 درصد رسیده است که خود بدترین در اروپا پس از اسپانیا (55درصد) محسوب می شود. ضریب بیکاری جوانان ایتالیایی درمدت مشابه در سال 2012 میلادی برابر با 32.3 درصد بود.

کلید واژه ها: ایتالیا بیکاری بحران اطلاعات ایتالیا اقتصادی تنش خطر


نظر شما :