شروط ارتش آزاد برای گفتگو با دولت سوریه

۰۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۱۳۲۹۳ سرخط اخبار
سخنگوی شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد در پاسخ به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه سوریه، هشت شرط برای گفتگو با دمشق مطرح کرد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، "عبدالحمید زکریا"، سخنگوی شبه نظامیان ارتش آزاد یکی از مهمترین گروههای مسلح مورد حمایت محور ضد سوری در واکنش به اظهارات روز گذشته "ولید المعلم"، وزیر امور خارجه سوریه، برای گفتگو با دولت چندین شرط مطرح کرد.
 
وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته در دیدار با همتای روس خود اعلام کرده بود: دولت سوریه آمادگی دارد با تمام جریانهای سوری حتی گروههایی که سلاح به دست دارند، وارد گفتگو شود.
 
سخنگوی شبه نظامیان ارتش آزاد در پاسخ به این اظهارات گفت: پذیرش موضوع انجام گفتگوها از سوی مردم سوریه، به رسمیت شناختن ارتش آزاد از سوی دولت و عدم استفاده از عبارت "مخالفان مسلح" از جمله شروط ما برای گفتگو است.
 
وی افزود: شرط سوم اعلام دعوت به گفتگوها از سوی شخص "بشار اسد" است. آغاز گفتگوها پس از توقف عملیات ارتش سوریه، استعفای اسد و دیگر مقامات امنیتی نیز شرطهای دیگر ما هستند.
 
سخنگوی ارتش آزاد سوریه با تمجید از حامیان عرب و ترک گروههای مسلح در ادامه گفت: گفتگوها باید با نظارت اعضای دائمی شورای امنیت و با حضور برادران ما در کشورهای عربی و ترکیه باشد. همچنین باید براین گفتگوها سقف زمانی تعیین شود و مکان انجام آن نیز در اراضی تحت سیطره ارتش آزاد باشد.

کلید واژه ها: سوریه ارتش آزاد


نظر شما :