باراک:

حاضرم ایثار کنم و از ترکیه معذرت بخواهم!

۰۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۳ کد : ۱۹۱۳۲۵۵ سرخط اخبار

روزنامه هاآرتص اسراییل نوشت که " ایهود باراک " وزیر دفاع  اسراییل که در آستانه کنار رفتن از عرصه سیاست این رژیم است به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرای اسراییل پیشنهاد داده تا در آستانه برکناری از عرصه سیاست وظیفه عذرخواهی از دولت ترکیه به دلیل حمله سال 2010 به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره را بر عهده بگیرد.

به گزارش عصر ایران بر اساس گزارش هاآرتص باراک این پیشنهاد را به نتانیاهو در آستانه خداحافظی اش از عرصه سیاست اسراییل و همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر این رژیم ارایه داده است.

هاآرتص به نقل از باراک نوشته است:" من هر چه باشد در آستانه خداحافظی از سیاست هستم.من حاضرم شخصا عذرخواهی کنم و هزینه های پس از عذرخواهی را نیز به جان بخرم."

بر اساس این گزارش باراک به نتانیاهو گفته است در صورت عذرخواهی رسمی او از ترکیه ، همه هزینه های ناشی از این مساله به او منتقل می شود و این در حالی است که وی در حال کناره گیری از عرصه قدرت است و این گونه هم روابط ترکیه و اسراییل به حالت سابق باز می گردد و هم نیازی به عذرخواهی نخست وزیر یا رییس رژیم صهیوینستی باقی نمی ماند.

باراک پیشنهاد داده تا عذرخواهی یک وزیر دفاع اسراییل از همتای ترکیه ای خود و تقلیل این مساله به عنوان یک خطای نظامی بسیار بهتر از ادامه روند تنش آمیز کنونی  در روابط آنکارا – تل آویو و یا عذرخواهی رسمی رییس جمهور یا نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دولت ترکیه است.

هاآرتص این گزارش خود را به نقل از یک مقام آگاه در رژیم صهیونیستی نوشته است و همزمان اعلام کرده است که این پیشنهاد از سوی نتانیاهو رد شده است.

در حادثه 3 سال پیش حمله اسراییل به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره که عازم نوار غزه بود، 9 شهروند ترکیه ای کشته شدند . دولت آنکارا پس از آن حادثه خواستار عذرخواهی رسمی تل آویو شده است اما مقامات رژیم اسراییل تا کنون حاضر به عذرخواهی از ترکیه نشده اند.

کلید واژه ها: عذرخواهی ترکیه اسراییل نتانیاهو ترکیه ای از عرصه باراک آستانه


نظر شما :