ارتباطات زندانی ایکس با ایران

۰۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۹۱۲۹۸۳ سرخط اخبار

شبکه تلویزیون خبری استرالیا، ای بی سی در یک برنامه خبری گفت شهروند این کشور به خاطر اینکه اسرار موساد را فاش کرده زندانی شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت بی بی سی انگلیسی، شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت بن زایگر شهروند استرالیایی که چندی پیش خودکشی او در زندان آیالون اسرائیل تایید شد، اساسا به خاطر این دستگیر و زندانی شده است که موساد فکر می کرده او جزئیات برنامه های خود را افشا کرده است.
ای بی سی نیوز گزارش داد اسرائیل به بن زایگیر مشکوک شده بود که عملیات های موساد را برای سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا فاش می کرده است.
در این گزارش همچنین آمده است که یکی از ماموریت های این عامل اطلاعاتی موساد اراسل تجهیزات الکترونیکی به ایران و کشورهای عربی بوده است.
هفته گذشته ای بی سی، زندانی ایکس اسرائیل را که این رژیم وجودش را منکر می شد به اسم بن زایگیر به جهانیان شناساند.
گزارش شده است او در سال 2010 در زندان آیالون اسرائیل خودکشی کرده است. این خبر اولین بار ماه ها پس از زندانی شدن او در زندان به بیرون درز کرد.
در پی فاش شدن موضوع مرگ زندانی ایکس و افشای هویت او توسط تلویزیون ای بی سی استرالیا، اسرائیل به شدت رسانه های داخلی خود را از پوشش این موضوع منع کرد و مقررات شدیدی را در این خصوص اعمال کرد.
اما زمانیکه برخی از اعضای کنست خواستار تحقیق درباره این موضوع شدند ممنوعیت های رسانه ای درباره این موضوع برداشته شد و اکنون موضوع زندانی ایکس به یکی از جنجال برانگیز ترین سوژه های رسانه ای تبدیل شده است.
ماموریت ایتالیایی
براساس گزارش اخیر سرویس خارجی شبکه ای بی سی نیوز، زایگیر با ماموران سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا (Asio)، چندین بار دیدار کرده و چندین پاسپورت داشته است که از آنها برای کار موساد در اروپا و خاورمیانه استفاده می کرده است.
این گزارش می گوید که زایگیر برای موساد یک شرکت ارتباطات در اروپا تاسیس کرده برای ایران و کشورهای عربی تجهیزات الکترونیکی صادر می کرده است.
اسرائیل همراه با سایر کشورها و قدرت های غربی ایران را به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای متهم کرده است، اتهامی که ایران همواره آن را رد کرده است.
برنامه ای بی سی می گوید موساد کشف می کند که زایگیر در یکی از اقامت هایش در استرالیا با ماموران آسیو (Asio) تماس داشته است.
گمان می رود که او در سال 2010 توسط موساد دستگیر شده و به طور مخفیانه در زندان آیالون که از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است نگهداری می شده است. این موضوع زمانی علنی شد که وب سایت یک روزنامه اسرائیلی در همان سال این خبر را فاش کرد اما بلافاصله این خبر با دستور سانسور از روی آن وب سایت حذف شد.
گزارش شده است که زایگیر در دسامبر همان سال 2010 در سن 34 سالگی خود را دار زده است.
روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، از ضرورت دور نگه داشتن برخی از اطلاعات از دسترس افکار عمومی دفاع کرد. او گفت : ما مثل سایر کشورها نیستیم. ما بیشتر تهدید می شویم و با چالش های بیشتری مواجهیم و بنابراین باید درباره مناسب بودن فعالیت و اقدامات نیروهای امنیتی خودمان مطمئن باشیم.
او افزود: اجازه دهید نیروهای امنیتی در سکوت کار خودشان را انجام دهند آن وقت ما می توانیم در امنیت و سلامت کامل زندگی کنیم.
به گزارش خبرآنلاین مرگ زندانی ایکس و افشای هویت او و اینکه اصالتا استرالیایی بوده است مناسبات کانبرا-تل آویو را با مخاطره روبرو کرده است. سوای از این یکی از روش های جذب جاسوس و عامل برای موساد در جهان کاملا برملاشده است.
چند روز پیش روزنامه تایمز اسرائیل نیز در گزارشی به سوابق خیانت برخی مأموران اطلاعاتی و نظامی چون «مارکوس کلینگبرگ»، «ولفگانگ لاتز» و «یهودا گیل» به اسرائیل اشاره کرد و سپس این سوال را مطرح کرد که چرا اسرائیل باید برای فردی چون «بن زایگیر» چنین تمهیدات سختگیرانه ای را اتخاذ کند؟ زایگیر چه اطلاعاتی داشته است؟ نویسنده این مقاله در پاسخ به سوال خود گفته بود قطعا او اطلاعاتی در مورد سوءاستفاده موساد از گذرنامه های خارجی در اختیار داشته است.

کلید واژه ها: موساد اسرائیل سی بی سی زندانی زایگیر ای بی سی ای بی استرالیا ایکس زندانی ایکس می کرده فاش زندان


( ۲ )

نظر شما :