برادران کرزی در جولان عرصه سیاسی افغانستان

۲۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۸ کد : ۱۹۱۲۸۷۲ سرخط اخبار

از آنجا که براساس قانون اساسی افغانستان، حامد کرزای، رئیس جمهوری این کشور از کاندیدا شدن برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری منع شده، برادران وی هم اکنون به دنبال دستیابی به یک نقش بزرگتر سیاسی در افغانستان و ورود به صحنه سیاست هستند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اکسپرس تربیون، هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در خصوص حضور برادران حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان برای ورود به صحنه سیاسی وجود ندارد، اما رسانه های این کشور اخیرا اعلام کرده بودند که "قیوم کرزای"، برادر بزرگتر وی قصد دارد تا خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 میلادی کاندیدا کند.

 

"محمود کرزای" یکی دیگر از برادران رئیس جمهوری افغانستان اخیرا در چند مصاحبه تلویزیونی کاندیداتوری قیوم کرزای را تایید کرده و گفته بود که وی قصد دارد به زودی کاندیداتوری خود را برای تصدی این سمت و شرکت در انتخابات اعلام کند.

 

رهبران ارشد غیر پشتون افغان نیز جلسات رایزنی و مشورت به منظور توافق درباره یک کاندیدا از میان خودشان را ترتیب داده اند.

 

در صورتی که رهبران غیر پشتون موفق شوند یک کاندیدا را از میان خود برای شرکت در این انتخابات برگزینند، انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یک آزمون حقیقی برای این گروه فرقه ای افغانستان خواهد بود.

 

محمود کرزای گفت که از قیوم در این انتخابات حمایت می کند.

 

در صورتی که برادران کرزای تصمیم بگیرند تا از این انتخابات کنار بروند، گروه کرزای گزینه دوم را که انتخاب یک فرد مورد اعتماد است در نظر می گیرند. این فرد ممکن است عمر داوودزای، سفیر افغانستان در اسلام آباد و شخص مورد اعتماد حامد کرزای باشد.

 

محمود کرزای به کانال تلویزیونی آریانا افغانستان گفت: در صورتی که قیوم کرزای برای این انتخابات کاندیدا نشود ما شخص مورد اعتمادی را که وجهه بین المللی دارد، انتخاب می کنیم.

 

عمر داوودزای پیش از آنکه در آوریل 2011 به سمت سفیر افغانستان در پاکستان منصوب شود، رئیس کارمندان در دفتر ریاست جمهوری افغانستان بود. وی همچنین زمانی سفیر کابل در ایران نیز بود.

کلید واژه ها: افغانستان کرزای کاندیدا جمهوری افغانستان ریاست برادران ریاست جمهوری


نظر شما :