وال استریت ژورنال:

بلغارستان به زودی ایران و حزب الله را متهم می کند

۱۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۱۲۴۴۹ سرخط اخبار

روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از برخی منابع در آمریکا و خاورمیانه مدعی شد در هفته جاری دولت بلغارستان نتایج تحقیقات خود را درباره حادثه تابستان گذشته انفجار یک اتوبوس گردشگران اسراییلی در این کشور را منتشر خواهد کرد که در آن گزارش حزب الله لبنان و ایران به عنوان متهمان دست داشتن در این حادثه معرفی خواهندشد.

به گزارش عصر ایران برخی منابع اروپایی به این روزنامه آمریکایی گفته اند که با انتشار این گزارش تلاش های اسراییل برای متقاعد اتحادیه اروپا برای گنجاندن نام گروه حزب الله در لیست گروه های تروریستی این اتحادیه تسهیل خواهد شد.

در 18 جولای سال 2012 انفجار تروریستی در یک اتوبوس حامل جهانگردان اسراییلی در نزدیکی فرودگاه شهر بندری بورگاس بلغارستان منجر به مرگ 5 توریست اسراییلی و زخمی شدن تعداد دیگری شد.این حادثه شدید ترین حمله تروریستی به جهانگردان اسراییلی از سال 2004 بدین سو بود.

پس از این انفجار مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا انگشت اتهام را به سمت حزب الله لبنان و ایران گرفتند.
 


بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت کشور بلغارستان اعلام کرد " تسوتان تسوتانف" وزیر کشور بلغارستان روز سه شنبه نتایج تحقیقات درباره حادثه حمله به اتوبوس جهانگردان اسراییلی را برای اعضای ارشد دولت تشریح خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی نیز به وال استریت ژورنال اطلاع داده است که واشنگتن منتظر انتشار رسمی گزارش حادثه حمله به اتوبوس جهانگردان اسراییلی است و پس از انتشار این گزارش موضعگیری خواهد کرد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی نیز به وال استریت ژورنال گفت که اگر این گزارش دولت بلغارستان مستنداتی درباره دست داشتن حزب الله در این ترور در خاک اروپا به دست دهد، این اتحادیه به طور جدی موضع خود درباره قرار دادن گروه حزب الله در لیست گروه های تروریستی را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.

سال گذشته دولت های بریتانیا و هلند درخواست قرار دادن نام حزب الله را در لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپل مطرح کردند اما مخالفت های فرانسه و برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه مانع انجام چنین کاری شد.
 

کلید واژه ها: حزب الله


نظر شما :