تازه ترین اظهارنظر برژینسکی در خصوص خاورمیانه

۱۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۹۱۲۲۲۴ سرخط اخبار

زبیگنیو برژینسکی با تاکید بر اینکه مذاکرات برای تحقق روند صلح دشوار نخواهد بود، اظهار کرد که اجرای روند صلح به دوره زمانی طولانی تری نیاز دارد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زبیگنیو برژینسکی، مشاور اسبق شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با روزنامه اماراتی الخلیج، با تاکید بر اینکه فرصت هایی برای از سرگیری روند صلح وجود دارد، اظهار کرد: همگان از ساختار اصلی که به روند صلح می انجامد، آگاه هستند بنابراین مذاکرات بر اساس این ساختار دشوار نخواهد بود.


برژینسکی پیش بینی کرد که آغاز روند صلح به دوره زمانی طولانی تری نیاز داشته باشد.

اظهارات برژینسکی در زمانی مطرح شد که منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با تکیه بر جان کری، وزیر امور خارجه جدید آمریکا در صدد است تا روند صلح خاورمیانه را به جریان بیندازد.


این منبع اعلام کرد که حرف ها و حدیث هایی وجود دارد مبنی بر اینکه خاورمیانه اولین ایستگاه وزیر امور خارجه جدید آمریکا باشد، و وی شخصا پرونده حل و فصل صلح را بر عهده خواهد گرفت و وی از رابطه استوارش با رژیم صهیونیستی برای به جریان انداختن روند متوقف شده صلح استفاده خواهد کرد.


هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که روز جمعه منصب خود را ترک کرد، اظهار کرد: انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) که در هفته گذشته برگزار شد، به طور کامل راه را برای صلح از بین نبرده است.


وی تاکید کرد که از این مساله آگاه است که اوباما و کری به مسیر خود در این راه ادامه خواهند داد و فرصت های احتمالی را دنبال خواهند کرد
 

کلید واژه ها: روند صلح آمریکا


نظر شما :