تدابیر شدید امنیتی در مصر و درخواست مرسی از مردم

۰۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۷ کد : ۱۹۱۲۰۱۲ سرخط اخبار

 

در حالی که مخالفان مصری از هواداران خود خواسته اند تا امروز (جمعه) و در دومین سالگرد انقلاب این کشور تظاهرات گسترده ای را در مناطق مختلف مصر برگزار کنند، رئیس جمهوری این کشور از مردم خواست تا به شیوه ای مسالمت آمیز نسبت به برپایی تظاهرات و جشن سالگرد انقلاب اقدام کنند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) و دومین سالگرد انقلاب این کشور، از مردم خواست تا به شکلی متمدنانه و به دور از هر گونه خشونت، اقدام به برگزاری جشن و مراسم سالگرد انقلاب مصر کنند.

 

وی بار دیگر تاکید کرد: کسانی که در کشتار مردم در زمان انقلاب مصر دست داشته اند، یقینا به سزای کارهای خود خواهند رسید و قصاص می شوند.

 

دعوت مرسی برای برگزاری مراسم به دور از خشونت، در حالی انجام می شود که گروه های مخالف مصری به ویژه "جبهه نجات ملی" این کشور از هواداران خود خواسته اند تا تظاهرات گسترده ای را در میدان "التحریر" قاهره و دیگر میادین بزرگ شهرهای مختلف مصر برگزار کند.

 

این تظاهرات که ظاهرا به مناسبت دومین سالگرد انقلاب مصر برگزار می شود، ماهیتی ضد دولتی دارد و کارشناسان معتقدند که در آن علیه اخوان المسلمین که هم اکنون جناح حاکم در این کشور محسوب می شود، شعار سر داده خواهد شد.

 

در همین حال، روز پنجشنبه نیز درگیری های پراکنده ای میان مخالفان دولت مرسی و نیروهای امنیتی و پلیس مصر روی داد که در یک مورد و در میدان التحریر، افراد ناشناس با استفاده از تفنگ های شکاری به سوی نیروهای پلیس شلیک کردند و در اثر آن چند پلیس زخمی شدند.

 

نیروهای امنیتی مصر همچنین در مناطق حساس قاهره به ویژه اطراف سفارتخانه های آمریکا و انگلیس و نیز پارلمان، مقر نخست وزیری و کاخ ریاست جمهوری مصر مستقر شده اند تا کار تامین امنیت این مراکز را به عهده بگیرند.

 

اخوان المسلمین مصر نیز از هواداران خود خواسته تا به منظور جلوگیری از درگیری احتمالی میان اعضای اخوان المسلمین و مخالفان، روز جمعه از نزدیک شدن به میدان التحریر بپرهیزند.

کلید واژه ها: مصر انقلاب سالگرد سالگرد انقلاب تظاهرات


نظر شما :