وقتی سفر به غزه مد روز می شود

۰۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۳ کد : ۱۹۱۱۸۳۳ سرخط اخبار

در حالی که ساکنان نوار غزه امروز (دوشنبه) از نخست وزیر مالزی استقبال می کنند، اخباری مبنی بر تصمیم رئیسان جمهوری سودان و تونس برای سفر به نوار غزه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، عبدالسلام صیام، دبیرکل کابینه دولت حماس اعلام کرد که منصف مرزوقی، رئیس جمهوری تونس برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و نوار غزه اوایل ماه فوریه به نوار غزه می آید.

صیام با تاکید بر اینکه حماس با تمام نیروهای خود در حال انجام آمادگی های لازم برای استقبال از رئیس جمهوری تونس است، اظهار کرد که وی مهمان عالی رتبه ای است که تاثیر ویژه ای در جهان عرب و اسلام و شمال آفریقا دارد.


وی پیش بینی کرد که سفر مرزوقی پیامدهای گوناگونی از جمله در عرصه سیاسی بر تمام اوضاع فلسطین و روابط دوستانه میان مردم فلسطین و تونس بگذارد.

وی از نقش تمام مقامات جدید تونس در حمایت و پشتیبانی از مساله فلسطین قدردانی کرد.

صیام همچنین خاطرنشان کرد: سفر محمد نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر مالزی نخستین سفر وی به نوار غزه است.

پیشتر منابع فلسطینی اعلام کردند که عبدالرزاق برای اعلام همبستگی با فلسطینی هایی که از شش سال گذشته در محاصره زندگی می کنند، محموله ای بزرگ از کمک ها را به عنوان هدیه ای از کشورش به نوار غزه با خود به همراه خواهد آورد.

وی در خصوص اخباری مبنی بر سفر عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان به نوار غزه با اشاره به اینکه نمی توان اخباری در خصوص این سفر را تایید کرد، اعلام داشت که سفر هر رئیس جمهوری یا مسوول عربی به فلسطین با استقبال روبه رو خواهد شد و این سفرها بر تمایل کشورها برای کمک به فلسطینی ها دلالت دارد.

قطبی المهدی احمد، مشاور رئیس جمهوری سودان که اخیرا به نوار غزه آمد، تاکید کرد که عمر البشیر در صدد است در آینده نزدیک به غزه بیاید.

المهدی تصریح کرد که بشیر با هدف تقویت همکاری با فلسطینی ها در عرصه های گوناگون به نوار غزه می آید.

وی در ادامه افزود: در سایه توطئه های داخلی و خارجی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی، سودان مانند نوار غزه در محاصره اقتصادی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مقابله با اسرائیل تنها با یک موضع عربی یکپارچه محقق می شود.
 

کلید واژه ها: نوار غزه به نوار به نوار غزه فلسطین تونس سودان


( ۱ )

نظر شما :