واکنش پارلمان اسرائیل به انتخاب هگل

۱۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۹۱۱۳۰۳ سرخط اخبار

«رون ریولین» می گوید بیانیه های پیشین و مواضع هگل در قبال اسرائیل، مقامات اسرائیلی را نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، «رون ریولین» رئیس پارلمان اسرائیل (کنست) در واکنش به اعلام نامزدی «چاک هگل» برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا گفت این انتخاب مایه نگرانی اسرائیل است.

ریولین که با خبرگزاری آسوشیتدپرس مصاحبه می کرد، در این مورد گفت: ما از بیانیه هایی که قبلا داشته و موضع وی در قبال اسرائیل نگران هستیم.

هرچند که او تأکید کرد روابط استراتژیک میان اسرائیل و آمریکا مستحکم است و یک نفر نمی تواند در آن خللی وارد کند.

همزمان «ائتلاف یهودیان جمهوری خواه» آمریکا نیز با انتشار فهرستی بلندبالا از مواضع ضداسرائیلی هگل، طی بیانیه ای اعلام کرده است که انتخاب هگل به عنوان وزیر دفاع «سیلی است به صورت هر آمریکایی که نگران امنیت اسرائیل است».

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده است که سناتور  «جانات مک کین» عضو کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا که باید صلاحیت هگل به سمت وزارت دفاع را تائید کند، بابت این انتخاب به هگل تبریک گفته، اما اعلام کرده است که انتخاب وی، مایه نگرانی است.

«اریک کانتور» رهبر اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا هم که البته نقشی در تائید یا رد صلاحیت هگل ندارد، گفته است که از این انتخاب به شدت نگران است. وی بیانیه های پیشین هگل در مورد اسرائیل را «فتنه انگیزانه» خوانده است.

هگل شب گذشته رسما از سوی باراک اوباما به عنوان نامزد تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا انتخاب شد. گفته می شود که وی در قبال ایران مواضع نرمی دارد و در مقابل از سیاستمداران نسبتا ضداسرائیلی آمریکا به شمار می آید. هرچند که هگل شب گذشته این شایعات را رد کرد و گفت حامی جدی منابع اسرائیل و موافق تحریم های بین المللی علیه ایران است.

کلید واژه ها: هگل اسرائیل آمریکا


نظر شما :