تظاهرات تونسی ها در حمایت از اسد

۱۷ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۹۱۱۲۰۵ سرخط اخبار

بیش از صد نفر از شهروندان تونسی روز شنبه در حمایت از نظام بشار اسد در سوریه مقابل وزارتخانه های کشور و گردشگری تونس در خیابان حبیب بورقیبه در مرکز پایتخت تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان به تصمیم دولت موقت تونس در به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان مزدور سوری که در دوحه اعلام موجودیت کرد به شدت اعتراض کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با حمل پرچم ها و پلاکاردهایی ، توطئه جهانی طراحی شده علیه سوریه را که با هدف ضربه زدن به مقاومت و تسلیم ملت های عربی صورت می گیرد محکوم کردند و شعارهایی در حمایت از مقاومت سوریه در مقابله با متجاوزان سردادند.
تظاهرکنندگان شعارهای « زنده باد سوریه ، زنده باد رهبر ، ملت و ارتش سوریه » سردادند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین موضع توطئه آمیز دولت تونس علیه سوریه را محکوم کردند و اعضای جنبش اسلام خواه « النهضه » را مزدوران آمریکا دانستند.
تظاهرکنندگان همچنین توطئه غرب ، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و امیر قطر علیه سوریه را که آخرین دژ مقاومت عربی در مقابل رژیم صهیونیستی است محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از تونس ، این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و نیروهای امنیتی از برخورد برخی از عناصر افراطی وابسته به جنبش النهضه با تظاهرکنندگان جلوگیری کردند.

کلید واژه ها: سوریه تونس تظاهرات


نظر شما :