رئیس جمهوری تونس:

مانع از ترویج افراط شوید

۱۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۹۱۰۹۴۴ سرخط اخبار

رئیس جمهوری تونس با تاکید بر ضرورت جلوگیری از رشد افراط گرایی در کشورهای عربی، خواستار تبدیل شدن اتحادیه عرب به نهادی شبیه به اتحادیه اروپا شد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس از کشورهای عربی خواست تا مانع رشد افراط گرایی به ویژه ملی گرایی و وطن پرستی افراطی شوند.


وی گفت: با بهار عربی نقطه عطفی در جهان عرب آغاز شد و ما باید از این پس شاهد رشد چشمگیر نهادهای سیاسی و اجتماعی در کشورهای عربی باشیم تا جهان عرب هر چه بیشتر به سوی نزدیکی حاکمان و ملت ها پیش برود.


رئیس جمهوری تونس خواستار تبدیل شدن اتحادیه عرب به نهادی همانند اتحادیه اروپا شد و گفت: تا دو دهه آینده اتحادیه عرب باید به سوی هماهنگی هر چه بیشتر پیش برود و تلاش هایی که تونس اخیرا آغاز کرده نیز در همین راستا است.


المرزوقی گفت: ما در غرب آفریقا تلاش هایی را برای متحد کردن کشورهای عرب این قاره آغاز کرده ایم و این مساله می تواند پایه ای برای گسترش همکاری و هماهنگی میان اعضای اتحادیه عرب باشد.


وی گفت: وقت آن رسیده که کشورهای عربی هر چه بیشتر با جامعه جهانی ترکیب شوند و در پیشرفت ها و دستاوردهای بشر در زمینه های مختلف مشارکت داشته باشند.
 

کلید واژه ها: عرب اتحادیه عربی اتحادیه عرب کشورهای عربی تونس


نظر شما :