لاریجانی: بحران سوریه دیپلماتیک حل شود

۰۹ دی ۱۳۹۱ | ۲۳:۴۲ کد : ۱۹۱۰۹۲۵ سرخط اخبار

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین باید تعامل نزدیک تر و بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با ابراهیم بولحیه رییس کمیسیون امور خارجی پارلمانی الجزایر با اشاره به نگاه مثبت مردم ایران به ملت الجزایر گفت: نگاه دولت و ملت ایران به الجزایر همواره نگاهی برادرانه و دوستانه بوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه تلاشی برای افزایش همکاری های سیاسی و اقتصادی با الجزایر استقبال می کند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر حساسیت شرایط فعلی منطقه افزود: گفت وگوها و رایزنی های مستمر میان مقامات دو کشور در مسائل مهم منطقه ای، بین المللی و علی الخصوص فلسطینی ضروری است و کشورهای اسلامی باید در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین تعامل نزدیک تر و بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

 

لاریجانی در پایان بر ضرورت یافتن سازو کار سیاسی و دیپلماتیک برای حل مساله سوریه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اصلاحات در سوریه تنها از طریق گفت وگو و مذاکرات گروه های سوری به دست می آید نه از راه ارسال سلاح و کشتار مردم بی گناه توسط گروه های تروریستی.

 

در ادامه این دیدار ابراهیم بولحیه رییس کمیسیون امور خارجی پارلمان الجزایر با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: اعتقاد به دین اسلام و مبارزه با استعمار دو مشخصه اصلی مردم دو کشور است و دولت و ملت الجزایر بر بسط و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.

 

ابراهیم بولحیه در پایان دیدگاه های دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی را بسیار هماهنگ و نزدیک دانست و افزود: تعاملات و همکاری های دو کشور به حل مشکلات منطقه ای بویژه جهان اسلام کمک خواهد کرد.

کلید واژه ها: الجزایر


نظر شما :