تاثیر نشست ایران با 1+5 بر قیمت ارز

۲۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۲ کد : ۱۹۱۰۴۲۶ سرخط اخبار

هادی حق شناس، کار شناس اقتصادی با بیان اینکه نوسانات ارزی حاصل تجمیع بخش عمده ای از تورم انباشته شده از سال ۸۴ تا کنون است، از تحریم ها به عنوان کاتالیزور بازار ارز نام برد و گفت: نشست گروه ۵+۱ با ایران تا زمان رسیدن به یک فصل مشترک، باعث افزایش قیمت انتظاری و کاذب در بازار می شود.

هادی حق شناس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه وضعیت بازار ارز، متأثر از پارامتر های اقتصادی نیست، اظهار داشت: در حال حاضر متغیر های اقتصادی بیش از پارامتر های اقتصادی در بازار ارز اثر گذار شده و همین امر این بازار را از تعادل خارج ساخته است.

به گفته حق شناس، افزایش نرخ تورم دو رقمی و نقدینگی در طی ۷ سال گذشته و همچنین اعمال تحریم های بین المللی، نرخ ارز را با افزایش مواجه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده هسته ای ایران به نقطه اوج خود رسیده و در چنین شرایطی تنها یک نقطه اشتراک می تواند نتیجه مذاکرات را به سود اقتصاد و بازار ارز سوق دهد.

حق شناس با اشاره به اینکه شاخص های اقتصادی کشور در حال حاضر با افت شدیدی مواجه اند، عنوان داشت: اکنون بازار ارز در انتظار خروجی این نشست بوده و همین امر باعث افزایش قیمت ارز در بازار می شود.

 

کلید واژه ها: ارز بازار ارز اقتصادی


نظر شما :