کاخ ریاست جمهوری مصر در انحصار سیم خاردار

۱۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۹۰۹۹۲۶ سرخط اخبار

تجهیز اطراف کاخ ریاست جمهوری به سیم خاردار و بستن راه های منتهی به آن و هشدار به رهبران مخالفان درباره وقوع رویدادهای غیر منتظره در تظاهرات امروز از آخرین اخبار مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المصری الیوم، نیروهای امنیت مرکزی مصر و شماری از نیروهای مسلح این کشور صبح امروز تمام راه های منتهی به کاخ ریاست جمهوری مصر را به سیم خاردار مجهز کردند.

همچنین در اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر 40 دستگاه خودروی امنیتی مستقر شده است و در نتیجه این اقدامات امنیتی و بسته شدن راه ها عبور و مرور با مشکل روبرو شده است.

شماری از احزاب و گروه های سیاسی قرار است امروز با برپایی تظاهراتی موسوم به "آخرین هشدار" اعتراض خود را به صدور بیانیه قانون اساسی و نیز برگزاری همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی جدید مصر اعلام کنند.

از سوی دیگر الیوم السابع به نقل از "مراد علی" مشاور اطلاع رسانی حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر گزارش داد که سران گروه های مخالف همچون "محمد البرادعی" رئیس حزب الدستور، "حمدین صباحی" رئیس جریان مردمی و "عمرو حمزاوی" نماینده سابق پارلمان مصر مسئول هر اتفاقی که در جریان برگزاری تظاهرات امروز رخ دهد، هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: ما از تظاهرات در هر نقطه ای استقبال می کنیم، اما مشروط بر اینکه مسالمت آمیز باشد همچون تظاهرات میلیونی که شنبه گذشته برگزار شد و هیچ اتفاق غیر منتظره ای در جریان آن رخ نداد و به هیچ کس و هیچ نهادی آسیب نرسید.

کلید واژه ها: مصر تظاهرات


نظر شما :