مشاور اوباما: 2013 سال سختی خواهد بود

۱۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۰۸۸۱۵ سرخط اخبار

مشاور اقتصادی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که در سمتش ابقا شده است، گفت، اگر آمریکا در سال 2013 میلادی از پرتگاه مالی سقوط کند، رسماً وارد رکود اقتصادی خواهد شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، جولیانا گولدمن، خبرنگار این شبکه مصاحبه زنده اختصاصی در شیکاگو با آستین گولدسپی، مشاور اقتصادی اوباما ترتیب داد. گولدمن در ابتدای این گفتگو تأکید کرد: دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی کرده که اگر آمریکا از پرتگاه مالی سقوط کند، این کشور در سال 2013 میلادی دچار رکود اقتصادی خواهد شد.
وی افزود، به نظر من مقابله با این روند برای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که در انتخابات روز گذشته مجدداً به پیروزی رسید، بسیار دشوار خواهد بود و این به علت این است که جمهوریخواهان کماکان اکثریت کرسی‌ها را در مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار خواهند داشت. مسئله دیگر این است که نه تنها در درون حزب جمهوریخواه، شخصیت‌های راستگرایی وجود دارند که با دیگر اعضای این حزب شاید کاملاً همسو نباشند، بلکه در درون حزب دمکرات نیز هماهنگی کامل وجود ندارد و اعضای این حزب نیز ممکن است درباره موضوعات مختلف، اتفاق نظر نداشته باشند.
وی افزود، البته اکنون که مردم آمریکا در این انتخابات رئیس جمهور اوباما را مجدداً انتخاب کرده‌اند، این نشان می‌دهد که حمایت اکثریت آمریکایی‌ها از روش‌های اقتصادی اوباما بیشتر از جمهوریخواهان است. از همین رو به نظر من، اکنون اوباما در مقایسه با جمهوریخواهان کمی دست بالاتر را در این زمینه خواهد داشت و احتمال دارد بتواند از سقوط آمریکا در پرتگاه مالی جلوگیری کند. با این حال به نظر من، توافق میان جمهوریخواهان و دمکرات‌ها برای حل این معضل، دقیقاً شبیه آنچه قبلاً رخ داد، تا آخرین لحظه‌ی ممکن، به دست نخواهد آمد.
گولدسپی گفت، ما (سیاستمداران آمریکایی) درباره حرکت آمریکا به سوی پرتگاه مالی در طول چهل الی پنجاه سال گذشته مطلع بوده ایم، اما هیچکس در این باره کاری انجام نداده است. از همین رو، دستیابی به اجماع میان دمکرات ها و جمهوریخواهان برای پرهیز از سقوط آمریکا در این پرتگاه بسیار اساسی و مهم است. به نظر من این دستاورد بزرگی برای هر دو حزب خواهد بود که در سال 2013 میلادی توافقات اساسی و کارساز در این زمینه بکنند تا این مسئله کاملاً مرتفع شود، نه این که برخورد با آن را صرفاً به زمانی دیگر در آینده موکول کنند.
مشاور اقتصادی اوباما در خاتمه افزود، تیموتی گایتنر، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در این مسئله دخیل نخواهد بود، زیرا وی مشتاق است از مقام خود کناره‌گیری کند. در عین حال چون من هنوز با رئیس جمهور در این خصوص صحبت نکرده‌ام، نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه کسی امکان دارد وزیر خزانه‌داری بعدی در کابینه اوباما خواهد شد. البته چنین وزیری باید شخصیتی باشد که در مسائل مربوط به بودجه و مالیات، کارشناسی ویژه و تجربه کافی داشته باشد.
گولدسپی در خاتمه افزود، اهم مسائل اقتصادی که در سال 2013 میلادی آمریکا با آن مواجه خواهد شد عبارت از: تلاش برای دوری از پرتگاه مالی، دستیابی به توافقی بزرگ میان دو حزب اصلی درباره حل و فصل مسائل مالی و اقتصادی کشور، اصلاح قوانین مالیاتی و همچنین سقف بدهی های آمریکا خواهد بود.

کلید واژه ها: آمریکا اقتصادی اوباما مالی پرتگاه پرتگاه مالی جمهوریخواهان افزود 2013 میلادی در سال 2013 میلادی نظر من سال 2013 میلادی سال 2013 در سال 2013 به نظر من سقوط میلادی


نظر شما :