تصاویر: حضور جنجالی نصرالله در میان معترضان

۲۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۹۰۶۹۸۱ سرخط اخبار
سید حسن نصرالله ، دبیر کل حزب الله لبنان در اقدامی سر زده و کم سابقه در جمع راهپیمایان ضاحیه جنوبی بیروت حاضر شد.

دیپلماسی ایرانی: سید حسن نصرالله با حضور غیرمنتظره در جمع پرشور راهپیمایان حومۀ جنوبی بیروت تاکید کرد: دنیا باید حقیقت رابطه ما با رسول خدا را بداند و بفهمد که ما با جان و خون و مال خویش و با هر آنچه در توان داریم، از پیامبر عزیز خود دفاع می کنیم.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که همۀ آنچه ما در اختیار داریم، در برابر عظمت و کرامت رسول خدا (ص) بی ارزش است، جملۀ "پدر و مادرم و جان و مال و روحم به فدای تو ای رسول خدا..." را بر زبان آورد و حاضران در راهپیمایی یکصدا این عبارات را تکرار کردند.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: ما با حضور دراین جا مخالفت خود را با اهانت به دین اسلام و رسول گرامی اسلام (ص) اعلام می داریم و این تحرک را آغاز مرحله ای جدید برای رسیدن به اهدافی مشخص از جمله توقف انتشار ویدئوهای فیلم موهن به شخصیت پیامبر (ص) می دانیم.

نصرالله در ادامه ضمن تشکر از حضور گستردۀ راهپیمایان، تصریح کرد: باید قانونی جهانی تصویب شود که بر اساس آن، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی، از جمله ابراهیم (ع) و موسی (ع) و عیسی (ع) و محمد (ص) جرم به شمار آید و مورد معاقبه و مجازات قرار گیرد. آمریکایی ها باید باب اهانت به مقدسات ما را برای همیشه ببندند. مردم باید سایت های اینترنتی را که به پخش فیلم موهن به رسول گرامی اسلام اصرار دارند، تحریم کنند و آمریکا هم باید بداند که پخش این فیلم پیامدهای بسیار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: کسی نباید تصور کند که این خیزش، گذرا و موقت است و این اهانت قابل چشم پوشی است. خروج امروز ما، آغازگر مرحله ای جدید در دفاع از رسول اسلام است. اما برخی افراد هنوز عمق فاجعۀ توهین به رسول خدا را درک نکرده اند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز روی داد ، باید به وحدت صفوف مسلمانان کمک کند و مسلمانان باید برای مقابله با توطئه ها با یکدیگر متحد شوند.

نصرالله، سخنان پرشور خود را با تجدید عهد و ابراز ارادت به پیشگاه رسول خدا(ص) به پایان برد و جمعیت حاضر در راهپیمایی نیز یکصدا با تکرار جملات و عبارات دبیرکل حزب الله، عزم خود را برای دفاع همه جانبه از مقدسات خویش به جهانیان اعلام داشتند.

کلید واژه ها: سید حسن نصرالله


نظر شما :