وقتی رامنی حامیان اوباما را تحقیر می‌کند

۲۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۰۶۹۷۷ سرخط اخبار

 در یک نوار ویدئویی از اظهارات نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به صورت مخفیانه تهیه شده است، «میت رامنی» حامیان رئیس جمهوری کنونی آمریکا را تحقیر کرده است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «الجزیره»، «میت رامنی» فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» و  رقیب جمهوری خواه «باراک اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2012 آمریکا در تازه ترین اظهارات خود با تحقیر حامیان اوباما گفت که 47 درصد از حامیان «باراک اوباما» مالیات بر درآمد نمی پردازند و هرگز به او (رامنی) رأی نمی دهند.

این اظهارات رامنی در ماه مه سال جاری میلادی ایراد شده بود اما نوار ویدئویی آن که به صورت مخفیانه تهیه شده، هم اکنون فاش شده است.

این نوار ویدئویی در مراسم جمع آوری کمک های انتخاباتی برای رامنی در «فلوریدا» تهیه شده است و جزء جدیدترین شکست های انتخاباتی نامزد جمهوری خواه آمریکا به حساب می آید.

رامنی در این نوار ویدئویی می گوید: 47 درصد از مردم آمریکا از اوباما حمایت می کنند، وابسته به دولت هستند، فکر می کنند قربانی هستند و بر این باورند که دولت مسئول محافظت از آنها را دارد. کسانی که فکر می کنند باید دولت آنها را بیمه کنند، به آنها غذا بدهد، مسکن بدهد و هر چیز دیگری که شما بگویید.من هیچوقت آنها را نمی توانم متقاعد کنم که مسئولیت زندگی خود را بپردازند و مراقب زندگی خود باشند.

بر اساس این گزارش، منظور رامنی دقیقاً آندسته از آمریکایی هایی بوده است که به دلیل درآمد کم، مالیات بر درآمد به آنها تعلق نمی گیرد.

به دنبال انتشار این نوار ویدئویی، موجی از انتقادات متوجه رامنی شد و این رقیب جمهوری خواه رئیس جمهوری آمریکا در توجیه این اظهارات خود با وجود آنکه نتوانست آنها را انکار کند، گفت که کلمات درستی را انتخاب نکرده است.

وی در یک کنفرانس خبری که شب گذشته در کالیفرنیا برگزار کرد، گفت: بگذارید اینطور بگویم که حرف های من ظرافت نداشته است. من مطمئن هستم که من می توانستم این حرف ها را به وضوح بیشتر و به شیوه کارآمدتری نسبت به آنچه گفتم، بیان کنم.

این نوار ویدئویی روز گذشته در وب سایت چپگرای مجله «مادر جونز» منتشر شد.

رامنی بارها به این دلیل که آنچه در جمع های خصوصی می گوید، در مجامع عمومی از آنها حرفی به میان نمی آورد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که در شرایطی که کمتر از دو ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، اینگونه اظهارات می تواند، محبوبیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به شدت کاهش دهد.

رامنی در نشست مطبوعاتی شب گذشته خود در پاسخ به این سوال که آیا به آنچه می گوید، اعتقاد دارد، گفت: این همان پیامی است که همیشه در جمع به مردم می دهم.

مدیر انتخاباتی اوباما نیز در بیانیه ای اعلام کرد: وقتی کسی با توهین نیمی از مردم آمریکا را از خود می راند، سخت می تواند به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انجام وظیفه کند.

رامنی در بخش دیگری از سخنان خود درباره رأی دهندگان غیرحزبی که در دوره قبل به اوباما رای دادند، می گوید: آنها به دلیل آنکه به اوباما رأی دادند، دوست ندارند بشنوند که اشتباه کرده اند و اوباما آدم بدی است و کارهای بدی کرده و فاسد است. به جای این دسته از رأی دهندگان غیرحزبی باید به دنبال جذب کردن رأی کسانی بود که فکر می کنند در دوره گذشته درست رأی دادند اما باراک اوباما انتخاب درستی نبوده است.

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :